Bojkotta Dramaten!

Quoted post

Susanna Kumlien

Ansvarig för denna petition

#13 Tack

2019-07-04 00:48

Tack alla för era kommentarer! Jag vet fortfarande inte hur namnunderskrifterna ska presenteras, för vem eller när. En hel del verkar ju ha hänt på Dramaten sedan namninsamlingen startades. Jag önskar att jag kunde känna mig säker på att arbetsmiljön är bättre där nu. Men problemet är inte bara där utan större än så. Någon som har en idé om hur vi tar detta vidare? 

 

Svar

AKH

#27 Re: Tack

2019-07-04 08:09:10

#13: - Tack

Till att börja med vill jag hylla och tacka dig Susanna för att du tog initiativ till denna viktiga namninsamling! Jag håller med i allt du skriver ovan och blir både upprörd och förvånad över de siffror du uppger. Visste att problemet var stort, men kände inte till att det var SÅÅ STORT som BRÅ anger. Min gissning är att fler än jag lever i ovisshet, så det här måste kommuniceras och få den plats i samhällsdebatten som det förtjänar. Hur kan media fortsätta med sin ensidiga rapportering kring frågan, trots MeToo, dokumentären om Josefin mm? Det känns som att det bara är allmänheten som är engagerad i frågan, inte media och politiker som är de som har den stora makten.

Så till din fråga om hur vi tar detta vidare. För mig känns det givet att överlämna namnunderskrifterna till Dramaten OCH ansvarig politiker, dvs justitiemininstern. Men jag tror det behöver göras något oväntat i samband med att namnunderskrifterna överlämnas. Att få fram budskapet genom att berätta storyn och siffrorna, kanske genom mänskliga formationer, dans eller teater? Sen bjuder man in media till detta och delar i sociala medier. Förhoppningsvis får det både medial uppmärksamhet och viral spridning som i sin tur kan leda till någon förändring...

Ja, det var mina tankar :-)

/Anna-Karin