64.7% = Fattigdom sjukersättning går inte att leva på.

Quoted post


Gäst

#79

2016-03-10 09:24

Jag tycker att det är bra att man visar att det går inte leva på dem pengarna som fk betalar till sjuka

Svar

...

#333 Re:

2016-03-23 07:30:16

#79: -  

 Håller med till fullo!!

Det gör det verkligen inte!=( Nu måste jag bli tvungen att avsluta min sjukgymnastik, högkodtnadsskyddet går ut och jag har inte råd att betala. 

Har inte råd för vården jag behöver för att fungera som människa, för att må bra. Har bil som ska vara mitt hjälpmedel till att få röra mig fritt men har inte råd att använda den så mycket som jag behöver. Moment 22.

lever på aktivitetsersättning, fyller 27 snart. Har inget socialt liv. Kämpar, dag ut och dag in! Mycket viktigt som prioriteras bort i vardagen för att man inte har råd att leva. Pengarna räcker bara till att betala räkningarna. Nu senast fick jag 244 kr kvar. Ska man leva på luft? 

"Lever" på 8307 kr i månaden. Om livet ska va så hårt som det är nu, och som det har varit så hänger jag mig hellre. För detta är inget liv värt att leva. Det är inget liv!! 

Jag behöver hjälp med följande. 

Handikappanpassat boende

kunna få ta del av den vård jag har rätt till och behöver. Habilitering, psykolog...etc. 

Kunna upprätthålla ett socialt liv, en hobby eller en aktivitet utöver. Att plugga matte deltid. Är knappt i skolan. Orkar inte med vardagen. 

Få hjälp med färdtjänst. Behöver det som fan men har inte råd att nyttja det.

Man blir stjälpt istället för hjälpt. 

Lever med cerebrsl pares/ spastisk diplegi. Inte många som vet vad det är. Googla det. 

Föddes fyra månader för tidigt. Det gav konsekvensen att min motorik och balannssine inte är som den ska. Har opererat mig ett antal gånger. Har tappat räkningen. Från dag 1 i livet tills 26 års ålder. Kämpat på som bara fan! Är trött i själen, kroppen och sinnet. Det har gjort att jag missat år av skola som jag nu kämpar med att ta igen, men det går sakta. Väldigt sakta. Just för att man inte har det stödet av samhället som man behöver. Jag är utanför samhället. Kommer inte in. Jag vill så gärna vara med och inte sitta innanför 4 väggar. 

Känner mig låst. Kan inte utveckla mig själv som människa för att man inte har råd. Har konstant ångest och oro för framtiden och vardagen. Får ångestattacker och skär mig själv. 

Livet är allt annat än tryggt. Man har inget att bygga sig ett liv eller framtid på. Ha ett ekonomiskt sparande, en buffert ifall något händer är omöjligt. Lyckass man att spara lite pengar för framtiden får man inte ha mer än 5000 kr Sparande på kontot. Drömmar bara dör!

Myndigheter och regeringen gör det Inte lättare för en. 

 

Jag vill bara få kunna leva och må bra. Trotts mitt handikapp så är jag en människa med värde och potential. Ta inte död på mig. HJÄLP mig för jag drunknar!