Legalisera icke-dödliga vapen för civilt bruk

Quoted post

Pinsamma - rädda - ensliga

#25 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Våld föder våld

2016-02-12 18:54

#23: Oscar - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Våld föder våld 

 Tycker synd om er som verkar så rädda.. Använd knytnävarna för fan om det behövs fega jävlar.

Sverige är tryggt, enda som ökar är det organiserade. Ni är fega som behöver vapen, klena? Pinsamma oavsett. Vilken drömvärld lever ni i? Tror ni verkligen att staten går med på detta när de redan vill dra in vapenlicenser och begränsa riktiga vapen.

Nu får ni fan vakna haha! 

Svar

Realisten

#26 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Våld föder våld

2016-02-12 23:57:41

#25: Pinsamma - rädda - ensliga - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Våld föder våld 

Det du verkar ha missat är att de "fega jävlar" som anfaller folk och slår, skär, rånar och våldtar dem sällan är så hederliga att de endast använder sina knytnävar, och de är oftast fler. Om din dotter blir våldtagen av ett gäng barbarer och hon vill bära pepparspray, kommer du säga samma sak då? Kommer du säga till henne "din rädda jävel, sluta vara så feg och använd knytnävarna"?

 

Gå och lägg dig din fjant, låt vuxna människor som lever i verkligheten diskutera.

Oscar

#29 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Våld föder våld

2016-02-13 19:16:18

#25: Pinsamma - rädda - ensliga - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Våld föder våld 

Du, pinsamma retorikern, jag har inga vapen och kommer inte skaffa några. Behövs det så har jag knytnävarna. Och jag har för min del inte behövt det heller - utom mot de som jag inte _kan_ använda dem emot - polisen - som är de enda som fysiskt attackerat mig. Har du läst något annat? Varför svara på mitt inlägg med ett strawman-argument som påstår saker som inte rör mig och inte bemöter något jag påstått. Strawman-argument används av veka människor med klent förstånd - så läs ditt inlägg och förstå att det är en projicering riktad emot dig själv din stackare.

Jag är för friare vapenlagar _därför_ att det gör samhället säkrare - _all statistik över 120 år pekar på det_ - det betyder inte att jag behöver eller vill ha dem.

Googla din ensliga pinsamma idiot.