Legalisera icke-dödliga vapen för civilt bruk

Quoted post

Oscar

#23 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Våld föder våld

2016-02-12 13:48

#16: Nisse polis - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Våld föder våld 

 Jag har för övrigt blivit misshandlad av polisen två gånger utan att begå något brottsligt. Jag var full, men fredlig som en koala och var på väg hem vid ena tillfället, men vakterna på festivalen tycket helt annorlunda (antar att de förväxlat mig med någon annan, men än då). Vid det andra tillfället retade jag polisen (efter första incidenten har man inte så mycket respekt), men ska en uniformerad kunna våldsföra sig på en för att man retas med dem? Blev inkastad i fyllecell och kallad knarkare och allt möjligt, vilket de testade mig för på morgonen, som givetvis visade att jag druckt alkohol. För den som läser in i detta och tror att jag "glömt vissa detaljer" pga berusning, kan jag berätta att många vittnen fanns vid båda tillfällen.

Anmälningarna lades ner utan utredning.

Har vid ett annat tillfälle bevittnat detta hända där två blev misshandlade av polis efter att vakten påstod att de var "våldsamma". Det fanns ett tjugotal vittnen på plats som bevittnat att vakten slagit dem både, bla i knävecken, med batong och de faktiskt inte gjort något (den ena var f.ö. kvällens DJ på stället). Polisen tog enbart vaktens ord, jag började filma med min kamera varefter en av poliserna tog - riktigt hårt - om min hand och skrek åt mig att sluta. Det finns inget laga stöd för det övergreppet på dem eller på min person, vilket jag klargjorde och fortsatte filma - han frustade som en tjur och såg ut som han gick på någon slags knark.

I samtliga fall när jag talar om misshandel här så är det för min del för att min axel efter år fortfarande är trasig, och för de jag bevittnade för att det såg ut som en regelrätt misshandel - utan uniformer på hade de kastats i fängelse av en vettig människa.

För mig är det tydligt att vissa poliser inte är annat än kick-sökare. För övrigt har jag träffat på mångt mycket fler trevliga poliser, men _att polis ska ha monopol på våld är inte implicit det bästa uppenbarligen_. Det verkar främst vara "helgpoliserna" som är rent ut sagt galna och eggar till våldsamheter.

Återigen, när USA nämns, kolla även statistiken enbart för USA och se att det är _övertydligt_ att våldsbrott ökar mer och mer efter striktare vapenlagar införs, och minskar år för år så fort de upplöses.

Fakta och vetenskap är viktigt - inte dina personliga maktbegär - uniform eller icke.

 

Svar

Pinsamma - rädda - ensliga

#25 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Våld föder våld

2016-02-12 18:54:38

#23: Oscar - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Våld föder våld 

 Tycker synd om er som verkar så rädda.. Använd knytnävarna för fan om det behövs fega jävlar.

Sverige är tryggt, enda som ökar är det organiserade. Ni är fega som behöver vapen, klena? Pinsamma oavsett. Vilken drömvärld lever ni i? Tror ni verkligen att staten går med på detta när de redan vill dra in vapenlicenser och begränsa riktiga vapen.

Nu får ni fan vakna haha!