Legalisera icke-dödliga vapen för civilt bruk

Quoted post

Nisse polis

#7 Re: Re: Re: Re: Våld föder våld

2016-02-11 21:29

#6: Realisten - Re: Re: Re: Våld föder våld 

 Exakt, vad hjälper en elpistol eller spray då.. Zzz.. Om våldtäkts männen vet att spray i lagligt kommer dom utrusta sig med annat för att kunna genomföra dådet, glasögon mot sprayen och tjock jacka mot elpistolen, istället blir kanske offret sprayad och därmed gör offret försvagat, som jag skrev, våld föder våld.

Du behöver inte svara på detta då jag känner att diskussionen är på så oss låg nivå och argumenten du har låter som det kommer från en yngre generation eller någon som inte jobbar i verkligheten

Svar

Realisten

#8 Re: Re: Re: Re: Re: Våld föder våld

2016-02-11 21:32:40

#7: Nisse polis - Re: Re: Re: Re: Våld föder våld 

Om vapen aldrig kan förhindra våld, utan tvärtom endast leder till värre våld, varför är ni poliser beväpnade?
Sluta genast med att bidra till ett våldsamt samhälle och avväpna er kvickt! Ingen hund, ingen pistol, ingen spray, ingen batong. Gå som vanliga människor och gör samhället lugnare genom er försvarslöshet. Glöm inte att aldrig göra motstånd om någon ger sig på er. Motstånd gör bara förövaren argare och förvärrar situationen.

Ordningsvakt

#183 Re: Re: Re: Re: Re: Våld föder våld

2016-08-10 10:41:52

#7: Nisse polis - Re: Re: Re: Re: Våld föder våld 

Nisse polis, jag tycker verkligen att det är sorligt att du kan har denna syn. Jag har arbetat nu 7 år i tunnelbanan som ordningsvakt och kan nästan garantera dig att jag har haft fler ingripanden och incidenter än vad du har haft som polis under 7 år. 

Jag ser verkligheten precis lika mycket som dig om inte mer, åtminstone i offentlig miljö där jag arbetar med de uppgifter jag är förordnad av er att utföra. 

Jag har slagits för mitt liv väldigt många gånger. Jag har ingripit mot GM med kniv, pistol, slagträn, mm. Det enda jag har att försvara mig med är en batong. Du har vapen att försvara dig med samt fler befogenheter.

Jag ser varje dag hur samhället går utför, hur fler brotts begås, grövre brott, kriminella får tillgång till fler och fler vapen. Laglydiga oskyldiga människor blir utsatta mer och mer utan rätt att försvara sig med icke-dödliga vapen eller dödliga vapen. Jag tycker verkligen att alla laglydiga människor efter genomförd utbildning ska få bära vapen att försvara sig med. Det handlar inte om att "våld föder våld". Jag förstår verkligen inte det tankesättet även om jag respekterar dina åsikter. 

En laglydig medborgare skall ha all rätt i världen att försvara sitt liv eller annans liv med alla medel tillgängliga. Naturlagen går enligt mig före alla andra lagar. "Kill or be killed". Oavsett vad politiker lagstiftar så kommer 99,9% av alla människor försvara sitt liv eller anhörigas liv med de medel som krävs oavsett om det är lagligt eller inte, det är vår mänskliga instinkt. Vårt liv är mer värt än förövarens liv. Det vet jag att även du tycker.

En pistol dödar inte en människa. En människa dödar en människa.