Få Coop att ta bort sin felaktiga propaganda över köttdiskarna!

Quoted post


Gäst

#15 Re:

2015-05-14 19:28

#13: -  

 

Du har nog kollat för mycket på tecknat, grisar är inte männsikor. Dem kommunicerar inte som oss, de tänker inte som oss. De har avlats fram för att bli föda åt oss, det är bättre att låte dem dödas. Tror du livet är så kul att va gris?  

Svar

Jessica Johansson
Ansvarig för denna petition

#17 Re: Re:

2015-05-14 20:48:11

#15: - Re:  

 Hur du kan tro att grisar har avlats fram för att bli föda åt oss är helt otroligt. Varje djur vill leva. De är grisar så givetvis tänker de inte som människor, de tänker som grisar - det betyder inte att de inte tänker alls! Det verkar passa bättre på dig. Grisar är några av de smartaste djuren som finns, smartare än hundar och bevisat smartare än barn upp till 3 år - inte för att det spelar någon roll hur smart någon är för att de ska ha rätt till sitt liv. De är väldigt medvetna varelser, känner smärta, glädje och kärlek. Det är väldigt ignorant att tro att endast människor har känslor. 

Valter Lautaro Sena Tristant

#21 Re: Re:

2015-05-15 06:42:55

"Du har nog kollat för mycket på tecknat, grisar är inte männsikor. Dem kommunicerar inte som oss, de tänker inte som oss. De har avlats fram för att bli föda åt oss, det är bättre att låte dem dödas. Tror du livet är så kul att va gris?"

Tja, du tänker juh uppenbarligen inte som mig men jag respekterar din rätt att leva.
Oavsett vad du tror så ger det dig inte rätten att bidra till lidandet och dödandet av en annan varelse.

Få människor skulle stå och titta bid medan en annan varelse lider, enda anledningen till att vi gör det i dagens samhälle är att vi helt enkelt inte förstår bättre.

Indoktrination ut i fingerspettsarna men låt mig klargöra min poäng om hur ingen av oss skulle göra illa ett djur för att få kött på talriken (tja förutom dom som blivit fostrade sedan barnsben att mörda osv); Med följande:

https://www.youtube.com/watch?v=NG4WhppBNCM

Personligen tycker jag detta tydligt visar i vår illusion över hur saker och ting fungerar, på ett plan så förstår vi vad kött är för något men vi sätter oss helt enkelt inte in i exakt vad det är vi håller på med.

Möjligtvis den lilla procent av bönder eller slaktare som på någotvis har det så mkt i sig att dom inte har något problem att ta ett liv, men dessa har bara blivit utsatta för en djupare illusion än andra.


För övrigt, att försvara det som händer i djur industrin med ovanstående kommentar, har du tittat på för lite tecknade filmer? vill du leva i en värld där vi som mänsklighet måste leva med lidande i våra liv? 

Varför är det intressant för alla med en kännsla för rätt och fel att leva i en värld där vi inte måste utsätta andra för lidande och död? Är detta en naiv bild för dig? Miljoner och åter miljoner av veganer och även kött ätare skulle inte hålla med dig.

Det roliga är, alla köttätare som jag pratat med försvarar inte djur industrin, i normala fall så säger de bara att de på grund av en eller annan anledning inte kan sluta med kött.


Men, framtiden är vegansk för så många olika anledningar mer än moral men det hade vart fint att se hur samhället reser sig upp för dom som har det sämst på alla plan och tar ett klart och tydligt avstånd från allt som har att göra med lidande och död.

Människans själv utnämnda position som förtärare, där vi har avlat fram djur för våra syften ger oss inte rätten att fortsätta på denna väg. 

Det är förståeligt att vi har gjort som vi gjort, men detta är inget som lever kvar i dagens moderna samhälle och alla som pratar mot en vegansk värld är likt dom sista slavägarna.

Vill du verkligen vara den sista slavägaren? 


Mitt förslag till dig är att läsa på om allt detta, ifall du är intresserad om att göra en förändring för världen på ett enkelt och effektivt sätt. Ifall du kallar dig miljö medveten, ifall du kallar dig för djurvän, ifall du ser dig själv som en varelse med medlidande.


Här är några bra tips men det finns TON på TON av information om alla goda aspekter, allt från hälsa, moral, miljö till ekonomi och hållbar framtid.



https://www.youtube.com/watch?v=_K36Zu0pA4U

Denna talare har berört så många; Gary Yourofsky

https://www.youtube.com/watch?v=sZs1vodBxP0
Detta är ren barbarism och passar inte i ett modernt samhälle.



Låt oss säga att alla djuren hade haft det bra, innan vi dödar dom,

Vi behöver inte döda! så varför skulle vi? och även om alla djur hade det bra innan sin död o allt var ok på det planet, vi håller på att tömma jorden på sina resurser tack vare denna industri.


Det är svårt att svälja detta piller, men så många har det, man blir förbannad för att att samhället har tryckt in en lögner och skit som man hållt om hjärtat.

Var en riktig djurvän, bli vegan idag, du kommer inte ångra att du dödat mindre och orsakat mindre lidande på din dödsbädd men du kan komma att ångra att du valde att titta åt andra hållet medans du kunde gjort något.

Du kommer ångra att du tog den där biffen istället för att se livet som var bakom den, du kommer att ångra alla dem djur produkter du har haft på dig i namn av fåfänga och ignorans.



Du kommer inte ångra att du ändra ditt sätt att tänka och se på världen för allas välfärd.