Snälla, låt mig och alla andra veganer få ordentlig mat i skolan!

Quoted post

Jenny

#29 Re:

2015-05-06 17:08

#24: Kalle Kanin -  

 Fast halalmat är ju brutalt slaktad? Veganmat är bara enkelt sammansatta råvaror från växtriket, att vara vegan är ett val som många gör. Likaså köttätare som väljer att äta kött. En fjorton-femtonåring brukar inte ha tid till att laga veganmat varje dag eftersom man har VÄLDIGT mycket läxor under den perioden av sitt liv. Att äta bra i den åldern är också extremt viktigt, för att få energi till att klara av skolan och etc.

Svar

Denna post har tagits bort av sajtansvarig (Visa detaljer)

2015-05-06 18:54:10



Gäst

#36 Re: Re: #29

2015-05-06 19:00:53

#29: Jenny - Re:  

 Jag har inga läxor typ... Det är mest mina aktiviteter efter skolan som är problemet!


Gäst

#49 Re: Re:

2015-05-07 05:57:15

 #24: Kalle Kanin -

 Sedan så betalas det i snitt 10 000 kronor om året för bara skollunch per elev, då har nog varje elev ändå rätt till mat. Att ha en matbudget för EN elev, för EN måltid på nästan 900 spänn i månaden är nog verkligen inte svårt att få ihop. Skattebetalare betalar pengar för att ALLA elever ska få mat, då ska ALLA elever få mat, bara för att man vill vara moralisk och en bra miljötänkare samt få energi till träning på ett annat sätt en att döda djur och miljö, så bör man definitivt ha rätt till det.