Sluta avliva katter med mina skattepengar!

Quoted post


Gäst

#1398

2014-10-23 17:42

Jag tror ju att det finns för många herrelösa katter det finns inte hem åt alla. Å då är det ju bara avlivning som gäller, en död katt lider inte.

Svar

Hittekatter.iFokus.se
Ansvarig för denna petition

#1399 Re:

2014-10-26 18:40:06

#1398: -  

 Du skriver: "Jag tror ju att det finns för många herrelösa katter det finns inte hem åt alla. Å då är det ju bara avlivning som gäller, en död katt lider inte".

Det där fungerar inte annat än för att sopa problemet under mattan. Skulle avlivning vara lösningen hade vi inte haft större problem med hemlösa katter år efter år eftersom avlivning är den standardmetod som använts här i landet. Andra länder som tagit till sig nya metoder och fått till stånd en annan syn på katter har däremot lyckats stabilisera situationen.

Sedan är det ganska tröttsamt och tjatigt det där argumentet att en död katt inte lider som du försvarar dig med. Med den romantiska synen på döden skulle vi väl alla dö för att slippa ifrån allt som vi skulle kunna lida av i framtiden. Samtidigt som vi går miste om själva livet. Det gäller även för katterna som du vill ta livet av. Det går att hitta lösningar på hittekattsproblematiken utan dessa massavlivningar om man jobbar med lite nytänk där flera olika faktorer samverkar. Framförallt - vilket denna namninsamling handlar om - använder pengar på ett bättre sätt. 




Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...