Sluta avliva katter med mina skattepengar!

Quoted post

Linda: Jurist, artist, feminist
Gäst

#44 Empati behöver värderas upp i hela samhället

2014-03-24 10:43

Min vän har en katt som kommer från ett katthem. Hon hittades i en väska och var handikappad på framtassarna så att hon liksom hoppar fram lite som en känguru. Hon är en underbar katt som verkligen berikar min väns liv och alla som kommer och hälsar på. Jag blir däremot illa berörd av att myndigheterna prioriterar avlivning i så många fall. Jag tycker att det finns en likhet mellan synen på vad man gör med tilltufsade och trasiga katter och vad man gör med människor med samma problem. Psykiskt sjuka, hemlösa och kriminella - det är som att vi i samhället inte värderar empati och kärleksfull omvårdnad, vi tror inte att det är en verklig kraft som kan åstadkomma det samhälle vi vill ha och som ska prioriteras. Det har modersinstinkt-känslor att göra och hänger ihop med kvinnoförtrycket på fler sätt än bara i lönenivåerna för vård- och omsorgsyrken. Socialstyrelsen prioriterar och subventionerar t.ex. den vetenskap som handlar om handlar om djurförsök som ger mediciner och vänder ryggen mot vård som handlar om empati och helhetssyn på människan som varelse.

Svar

yvonne

#51 Re: Empati behöver värderas upp i hela samhället

2014-04-23 18:17:22

#44: Linda: Jurist, artist, feminist - Empati behöver värderas upp i hela samhället

finns ingen empati kvar  det är mera och mera borta det skall bara dödas här och där vargar björnar katter hundar man ser i asien stryper katter slår ihjäl fina shäfrar hundar  tar skinnen  valpar i burar som dödas dom säter krokar i valparnas nos har dom som fiskbete vart är vi på väg tillhellvetet tror jag




Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...