Stoppa nedläggningen av Överturingens skola!
Quoted post
Cecilia Andersson |
#58 Vem har sagt att det blir billigare....2013-10-25 11:41Vill förtydliga till er som pratar om att man lägger ner skolan på grund av ekonomi. Det är ytterst tveksamt om det blir billigare i dagsläget att skicka barnen till andra skolor, I de kalkyler vi har fått sett blir det dyrare. Men vi har ställt frågor till de ansvariga och begärt fram en tydligare bild av kostnaderna av de olika alternativen men inte fått något gehör för det. Om jag inte minns fel så fattades det slutgiltiga besluteti fullmäktige att stänga skolan pga av att man inte tyckte att man kunde säkerställa kvaliten, jag har också för mig att det sades det fick kosta mer än det gör idag bara barnen fick en bra undervisning. Så i dagsläget är det inte en ekonomisk fråga för Ånge Kommun utan det kommer förmodligen kosta mer att lägga ner. Räknar man sen in det man förlorar samhällsekonomiskt om familjer väljer att flytta och det tar med sin försörjning (t ex företag) samt att kommunen tappar det statsbidrag de får för varje invånare så är det inte så svårt att räkna ut att totalt sett blir det ett negativt resultat för kommunen. Man måste ju ställa sig frågan om Ånge Kommun verkligen har råd med det? |
Svar
Jörgen Hansson |
#59 Re: Vem har sagt att det blir billigare....2013-10-25 12:01:11#58: Cecilia Andersson - Vem har sagt att det blir billigare.... Tack för det, Cecilia. Precis vad jag vill ha sagt. Jag har bedrivit utbildning från Sundsvall, med deltagare i Östersund och Malmö, där det aldrig kom fram något om att det skulle vara sämre kvalitet på det, än om jag funnits fysiskt i lokalen. Så det känns mer som ett skäl till att få lägga ner en skola bara för att man i Ånge har fått en idé om att det skulle stärka kvalitén på den utbildning som bedrivs. Med dagens teknik ser inte jag något skäl till varför kvalitén skulle bli sämre för att man kör via videolänk, men jag har full förståelse av att man blir trött av resor, 5 dagar i veckan, vilket i sin tur försämrar kvalitén! |
Bevara Eftersnack – en unik röst i det svenskspråkiga medielandskapet i Finland.
Protest mot felaktiga nätverksavgifter!!
Föräldraupproret för nikotinfria barn
Skärp er SF bio. Bojkotta Spermageddon.
Rädda Vargen-Stoppa vargslakten!
Rädda Gröndalsskolan från rivning!
Vi kräver att alla mejeri och köttprodukter bovaermärks!
Protest mot stängning av vårdcentralen
Rädda liv, hjälp ALS-sjuka att få använda nytt läkemedel.
Varför utvisa Mostafa???
För Stefan Carlens som chef
Sollefteå Sjukhus ska vara kvar
Finns det något du skulle vilja förändra?
Är man tyst får man inte till någon förändring. Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma? Bilda opinion genom att starta en namninsamling.
Starta en egen namninsamlingAndra namninsamlingar som kanske intresserar dig
Stoppa nedläggning av Bosgårdsskolan och Fässbergsskolans mellanstadium, Mölndal
552 Skapad: 2025-07-01
Rädda Attendo hemtjänst i Säffle
328 Skapad: 2025-07-02
Stoppa stålverksplanerna i Ingå för att rädda miljön! Pysäytetään Inkoon terästehtaan suunnitelmat ympäristön pelastamiseksi!
281 Skapad: 2025-06-26
Stoppa förslaget om obligatorisk förskola från tre års ålder - värna om valfriheten!
7052 Skapad: 2025-05-07
Stoppa utvisningen av Turay Gömleksizoglu – han har gjort allt rätt
118 Skapad: 2025-06-30
Stoppa AR förbud och stoppa blyförbud
795 Skapad: 2025-04-30
Stoppa kommunens planer att återta arrenderad mark på Skarholmen
1568 Skapad: 2025-05-22
Förbjud falsk honung och rädda vår natur.
94 Skapad: 2025-07-01
Upprop för att ”Rädda Riksväg 62 i norra Klarälvdalen”
594 Skapad: 2025-06-18
Stoppa moskébyggen i Stockholms län
3862 Skapad: 2025-01-06
Upprop för att stoppa nedläggningen av Ransbysågen.
345 Skapad: 2025-06-24
Prioritera GC-vägen längs bygdeväg 30 i Lemland – skriv under för trafiksäkerhet och miljö!
198 Skapad: 2025-06-22
Stäng inte Beroendemottagningen!
231 Skapad: 2025-04-01
Dumpen Kräver lagändring för skydd av våra barn
85219 Skapad: 2022-02-13
Navelpiercing till Antonia
34 Skapad: 2025-07-05
Nej till ett internationellt avtal med WHO.
336 Skapad: 2024-01-26
Avkriminalisera digitalt sexarbete nu
31 Skapad: 2025-07-02
Namninsamling för att stoppa vindkraft på Annsjöberget och Långsberget
561 Skapad: 2025-05-23
Såga inte av den kulturgren som vi alla sitter på i Svenskfinland
1460 Skapad: 2025-06-16
Vi kräver att familjerätten fråntas sina uppdrag med omedelbar verkan innan fler barn dör
1936 Skapad: 2023-10-16