Stoppa nedläggningen av Överturingens skola!

Quoted post


Gäst

#47

2013-10-23 09:43

Varför vill man att barnen ska gå i en skola med 8 elever? Det är varken kvalitet eller utvecklande. Lägg ner.

Svar

Jörgen Hansson

#49 Re: #47

2013-10-24 22:12:10

#47: - Varför vill man att barnen ska gå i en skola med 8 elever? Det är varken kvalitet eller utvecklande. Lägg ner.

Vad är det som säger att det inte skulle vara kvalitet eller utvecklande? Byn får precis i detta nu bredband. Det om någonting är utvecklande. Hört talas om videokonferenser? Är de inte kvalitativa? Hur kommer det sig då att fler och fler företag väljer att ha videokonferenser istället för att resa oändligt många mil i onödan för att ta beslut som kan tas via videolänk. Varför skulle inte det fungera inom skolvärlden? Kan det hända att skolvärlden är vare sig kvalitativ eller utvecklande? Jag jobbar med vuxenutbildning mot företag och har framgångsrikt kört utbildningar på distans med dagens teknik. Vad är det som säger att skolväsendet INTE klarar av det? Har det att göra med kvalitet och utveckling?

Jag garanterar att de elever som får ta del av utbildning via videolänk (utan att behöva fraktas 6 mil enkel väg) klarar av att ta in information på ett mer effektivt sätt. Om bussen går från Överturingen klockan 06:00 NÄR måste de barnen upp tycker du? 05:50? 05:45? 05:30? Ge mig ett bud! När kliver du själv upp? Hur pigg är du efter en arbetsdag?

Hur länge sen är det som du själv studerade?

Tekniken finns för att kunna ha kvar en skola i Överturingen, men frågan är väl mer om Ånge kommun satsar på kvalitet och utveckling, eller om de hellre ser kvantitet och bakåtsträvande?

Varför är nästan alla i detta forum anonyma? Stå för era åsikter!