Sluta avliva katter med mina skattepengar!

Quoted post


Gäst

#541 Re: Re: Re: Re: Re:

2013-09-27 14:28

#540: Hittekatter.iFokus.se - Re: Re: Re: Re:

Vacumeffekten? Om man tar bort en  kattkolloni så att det bara är 10% kvar så trots att förutsättningarna ökar för dom som är kvar tror jag att det tar lång tid innan dom är tillbaka på samma antal. Ock kommer det till angränsande katter till reviret så tar man bort dom med. Så nån gång borde dom ju minska om man är tillräckligt många kattjägare. Nja jag tror inte riktigt på den där forskningen. Och hade vi inte avliva katter i sverige så hade vi haft ännu mer katter än vad vi har idag.

Svar

Hittekatter.iFokus.se

#542 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-09-27 15:24:26

#541: - Re: Re: Re: Re: Re:

Du skriver: "Vacumeffekten? Om man tar bort en  kattkolloni så att det bara är 10% kvar så trots att förutsättningarna ökar för dom som är kvar tror jag att det tar lång tid innan dom är tillbaka på samma antal. Ock kommer det till angränsande katter till reviret så tar man bort dom med. Så nån gång borde dom ju minska om man är tillräckligt många kattjägare. Nja jag tror inte riktigt på den där forskningen. Och hade vi inte avliva katter i sverige så hade vi haft ännu mer katter än vad vi har idag".

Jag märker att jag talar till döva öron. Brukar dessvärre vara så när någon inte vill inse att de har fel. Vill du läsa om forskningen som du ratar har jag redan gett dig länkar och källhänvisningar här ovan. Några levande exempel ur svensk verklighet har du i Göteborg (katterna i Backa Röd, Slottskogskolonin) och Norrköping (Slottshaga). På samtliga platser har det funnits katter i alla år som bekämpats med din favoritmetod avskjutning. Katter sköts ihjäl år ut och år in men kolonierna försvann inte och antalet katter ökade istället samtidigt som det var en massa elände hela tiden. Katter slogs, förde oväsen, skvätte urin, sjuka och döende kattungar. Sedan TNR började praktiseras har istället problemet vänt. Kolonierna har stabiliserats och antalet katter minskar. Det är slut på problemen som tidigare fanns.

Det du inte tycks begripa är att det är ogörligt att skjuta av alla katter i en koloni. Om nu inte jägare bosätter sig på platsen i stort antal. Hur ska det gå till när vi har runt 150.000 hemlösa katter i landet? Vem tror du vill betala dem för att göra det jobbet? Vi ideella tänker inte hjälpa dig med det utan kommer istället att göra allt vi kan för att motarbeta dig.




Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...