Sluta avliva katter med mina skattepengar!

Quoted post


Gäst

#536 Re:

2013-09-26 05:37

#535: -

Ja jag kan ju säga att jag är ingen katthatare. Tvärtom! Men jag tycker ju inte att en övergiven förvildad tamkatt har nå bra liv. Då är jag mer djurvän om jag avlivar den, jag gör den en välgärning. Och sen tycker jag nog att en människas liv är mer värt än ett djurs. Men det är ju jag det.

Svar

Hittekatter.iFokus.se

#537 Re: Re:

2013-09-26 17:23:36

#536: - Re:

Du skriver: "Ja jag kan ju säga att jag är ingen katthatare. Tvärtom! Men jag tycker ju inte att en övergiven förvildad tamkatt har nå bra liv. Då är jag mer djurvän om jag avlivar den, jag gör den en välgärning. Och sen tycker jag nog att en människas liv är mer värt än ett djurs. Men det är ju jag det".

Jag vill förtydliga att vi som står bakom denna insamling absolut inte menar att den förvildade övergivna katten ska lämnas åt sitt öde. Det är liksom inte det som den här namninsamlingen handlar om. Vi jobbar hårt för andra lösningar än avlivning. För det finns! Dessutom är dessa lösningar bättre än avlivning om man nu är ute efter att minska antalet hemlösa katter. Våra myndigheter däremot vill avliva även när det finns väntande hem till katterna. Det kan du väl ändå inte tycka är någon välgärning?

Tråkigt nog råder något nästan religiöst över avlivning (gärna via avskjutning) som lösningen på hittekattsproblematiken i vårt arma land. Detta trots att denna metod visat sig vara ett stort misslyckande. Som sagt det är nu dags att tänka om och lära sig av sina erfarenheter. Även Sverige måste väl kunnas utvecklas.




Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...