STOPPA HEMLÖSHETEN!!!

Quoted post


Gäst

#369

2013-03-11 18:38

Hej:-))!!

Jag vet inte hur många gånger jag varit med och skrivit på mot olika saker men mot hemlösheten så många gånger jag har kunnat!! Jag tycker att det är rent ut sagt fullkomligt vansinnigt och brutalt och det måste vara något utav det värsta att berövas sitt hem, inte ha någon säng att sova, inget tak över huvudet, ingen mat m,m!! Detta leder i sin tur bara till mer elände för att vara hemlös eller bostadslös innebär även att inte ha några pengar!! Då leder detta säkert i många fall både att man tar till både sprit och även narkotiska preparat för att orka med detta rent psykiskt m,m!! Jag blir helt mörkrädd och får ångest och panikkänslor utav bara blotta tanken att drabbas av detta, det är inget liv rent ut sagt och det är väl alla värda att ha varför har vi annars fötts till denna jorden, för att lida eller?? Och det är väl inget man direkt vill stoltsera med att behöva ha hemlösa!! Och att bara låta det bero så siffrorna bara ökar för varje dag som går,skrämmande och att det kan i princip vara jag som hamnar där själv eller någon annan i mängden för nedskärningar har gjort att detta ökar och det är ganska logiskt att det skulle bli bättre av att de som är sjuka eller blir arbetslösa får ut så lite att det knappt räcker till hyran hur det ihop och det är självklart att man då till slut hamnar på gatan och snart kanske det är fler som bor på gatan än de som har ett hem!!! Ska det gå så långt och att människor ska leva med denna oro och press att man nästan behöver oroa sig och ha ont i magen som vanlig dödlig...

Mvh

Christina von Sydow

Svar

CvS

#370 Re:

2013-03-11 18:42:11