Upprättelse åt Joakim Selin
Sandor Olah |
/ #21 Re: Re: Re:2012-08-31 17:52Ursäkta mig för sent svar. Per, du har hört mycket. Men du lyssnade bara på ena örat. När jag lyckades övertala Joakim om att kyrkans blad ska ingå i magasinet ökade naturligtvis mitt arbete med tidningen. Då röstade föreningens styrelse på att höja min ersättning, som jag justerade ner en aning för att vara rätt. Ja, på så sätt blev jag bättre avlönad genom samgåendet. Men jag vill poängtera att jag får betalt för mitt arbete, inte för att kyrkans blad ingår i tidningen. Å andra sidan min ersättning för tidningen justerades inte på tio år – men ökade från 16 sidor till 24. Hur många gånger har ni andra fått löneförhöjning på tio år? Vad gäller samgåendet mellan de två publikationer: jag har sökt HI, förra KH vid två tillfälle att erbjuda detsamma. Båda gångerna tackade han men avböjde. Det är klart. Han är ju god vän med en fotograf i Tvååker som gör samma jobb åt kyrkan. För fem gånger så mycket pengar. Om vi räknar ut att bara; med samgåendet sparade församlingen 60 000:- om året, hur mycket kan man prata i telefon för de pengarna? Och hur mycket man ens pratar i telefon, så länge man utför sina uppgifter, vad spelar det för roll? Problemet är ett generationsskifte. KR är vana att göra KH:s jobb under HI:s tid. Då kommer JS som är en effektiv och energisk ungdom jämfört med HI. KR blir förlamade och överkörda. JS tar sitt ansvar och tar sitt jobb på allvar. Han vill ha effektivitet. Arbetsplatsen runt omkring honom förvandlas snabbt till en rolig plats där varje dag får man nya utmaningar. Det är klart att det finns en hel del som inte platsar i denna situtation. De säger upp sig. Jag vet vilka tre som gjorde det. En av de har lika stora problem på sitt nya jobb. En annan har fått sluta på det nya stället han har kommit till. I ärlighetens namn: var de så stor förlust för församlingen? Och: hur många har sagt upp sig under HI:s tid? Det tragiska i historien att vi misste en mycket bra och karismatisk KH i Veddige. Han hade potentialen att göra Veddige till en helt annan plats än vad det är idag. Han hade kunnat sätta kyrkan i fokus. Han var på väg att göra kyrkan till en viktig plats. För det är allt annat än viktig idag. KR:s agerande gjorde att även om de får straff för det, så har de vunnit: Joakim är borta från Veddige för gott. |
|
Bevara Eftersnack – en unik röst i det svenskspråkiga medielandskapet i Finland.
Protest mot felaktiga nätverksavgifter!!
Vi kräver att alla mejeri och köttprodukter bovaermärks!
Nej tack till skolplikt från tre års ålder!
Rädda Gröndalsskolan från rivning!
Varför utvisa Mostafa???
Föräldraupproret för nikotinfria barn
Skärp er SF bio. Bojkotta Spermageddon.
Protest mot stängning av vårdcentralen
Rädda liv, hjälp ALS-sjuka att få använda nytt läkemedel.
Rädda Vargen-Stoppa vargslakten!
För Stefan Carlens som chef
Sollefteå Sjukhus ska vara kvar
Finns det något du skulle vilja förändra?
Är man tyst får man inte till någon förändring. Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma? Bilda opinion genom att starta en namninsamling.
Starta en egen namninsamlingAndra namninsamlingar som kanske intresserar dig
Stoppa Willys från att ta bort snuskylarna!
14113 Skapad: 2025-07-07
LÅT GHOLAM STANNA!
1739 Skapad: 2025-07-06
Stoppa nedläggning av Bosgårdsskolan och Fässbergsskolans mellanstadium, Mölndal
821 Skapad: 2025-07-01
Stoppa förslaget om obligatorisk förskola från tre års ålder - värna om valfriheten!
7239 Skapad: 2025-05-07
Stoppa AR förbud och stoppa blyförbud
850 Skapad: 2025-04-30
Prioritera GC-vägen längs bygdeväg 30 i Lemland – skriv under för trafiksäkerhet och miljö!
314 Skapad: 2025-06-22
Upprop för att ”Rädda Riksväg 62 i norra Klarälvdalen”
682 Skapad: 2025-06-18
Rädda Attendo hemtjänst i Säffle
398 Skapad: 2025-07-02
Låt oss vara tillsammans vid vårt barns födelse.
77 Skapad: 2025-07-06
Återuppta busslinjen på Sträntevägen! Rörum-Östra Vemmerlöv- Simrishamn
76 Skapad: 2025-07-08
Stoppa kommunens planer att återta arrenderad mark på Skarholmen
1611 Skapad: 2025-05-22
Upprop för att stoppa nedläggningen av Ransbysågen.
389 Skapad: 2025-06-24
NEJ till vindkraft i Gunnarskog & Mangskog
104 Skapad: 2025-06-25
Namninsamling för Cykelväg mellan Algutsrum och ICA Almérs
54 Skapad: 2025-07-06
Dumpen Kräver lagändring för skydd av våra barn
85258 Skapad: 2022-02-13
Bevara mellanstadiet på Aspås skola – för våra barns framtid
164 Skapad: 2025-06-22
Navelpiercing till Antonia
39 Skapad: 2025-07-05
Bygg en discgolfbana i Säffle – för en aktiv, inkluderande och levande kommun!
88 Skapad: 2025-06-13
Pga att politikerna i kommunen inte godkänner den förra namninsamlingen göres vänligen en ny gällande. Jag stödjer INTE kommunens planer för Glommens utbyggnader på kajen.
168 Skapad: 2025-03-07
📝 Rörelsefrihet för alla – inte bara för vissa
165 Skapad: 2024-05-22