Malmö mot illegala vapen och den organiserade brottslighet

Skogsfina
Gäst

/ #303 Manifest Malmö

2012-01-10 12:36

"Det här är ett Manifest! En upplysning om min existens! Jag bryr mig och jag kommer alltid bry mig! En kungörelse om att der är mitt steg som klapprar på våra gator! Din väg, min stig trampas som aldrig. Starkare. Det här är ett Manifest: Malmö! Det här är en bulletin om min närvaro här! Att jag värnar med vaket sinne! Att jag kämpar för mod och vårt fria ord. Stöttar de öppna som vågar, En information, en allemansrätt där jag betecknar mig själv som viktig. Livsviktig! Jag kommer väsnas när tingen känns orätt, med envisan kämpa för glädjen! Ett glädjens Manifest: Malmö! Vänd dig om mot en främling och skänk en bit av dig. Vänd dig om mot en främling och ge en del av ditt hjärta. Många flyr ifrån flammande skyar hit till oss. Finns det något vi kan göra under måsarnas himmel? Jag sopar till alla att göra det minsta av allt. Jag ropar mitt Manifest: Malmö! Du kan räkna med mig och jag kommer räkna med dig! Det är våra steg som bygger vår stad, vår sång som vyssar till ro! Via genvägars snirklar och boulevarders sträckning, det är vi som skapar spåren! Vi bygger vårt Manifest: Malmö! Ropa, vår stad! Manifest: Malmö!" Ur Manifest Malmö 12 juni 2011 Pildammsparken