Fyrverkeriuppror

V

/ #1604 Re: Re: när avslutas uppropet?

2012-01-04 18:42

#1565: Amanda - Re: när avslutas uppropet?

Exakt datum är inte helt bestämt. Funderar på att köra till påsk då det kommer en ny tid med fyrverkerier. Har kontaktat riksdagen sedan några dagar tillbaka  för att se var jag kan lämna underskrifterna för bästa effekt och fick svaret att jag skulle kolla med alla partikanslier.

Eftersom detta inte ör en "partipolitisk" sak (dvs jag vill inte lämna till ett specifikt parti eftersom det inte är en specifik partifråga) så har jag tänkt höra med kanslierna först och förmodligen lämna in till alla om jag inte får veta någon instans som tar sig av just detta. (Oftast riktar sig väl medborgarmotioner till specifika partier.)

Själv är jag bara en helt vanlig människa som tröttnade på att "klaga på facebook" och inget göra. Jag har andra saker att göra också och är inte politiskt aktiv annars och därför är kontakt med politiker något jag måste ta min fritid till. Hoppas ni har förståelse för det.

Har ni vettiga tips på hur man kan gå tillväga för att få effekt med namninsamlingen får ni gärna höra av er.