Tandsköterske Uppropet


Gäst

/ #107

2011-12-14 10:19

Det är verkligen på tiden att man uppmärksammar tansköterskornas situation. Den är under all kritik. För det första har vi en urusel lön och sedan lägger man på oss alla arbetsuppgifter som går för vi är den billigaste arbetskraften. Därför räknas inte det vi gör som något som kostar pengar för landstinget. Vi är ju ändå en instans som över huvud taget drar in pengar utöver skattepengar. Beslutsfattarna borde skämmas. Jag har en lön på 20.450 kr i månaden. Det är tur att jag inte är ensamstående för då hade jag varit fattig. Landstinget försöker hela tiden indoktrinera sina anställda och säga att det är inte lönen som är viktig utan hur man trivs med sin arbetsplats. Jag skulle vilja säga att det ena utesluter inte det andra. Den erfarenhetstrappan som klubbades igenom för några år sedan är det mest orättvisa som någonsin förekommit. Jag är så besviken och arg över detta så att det är svårt att tänka positivt om Landstinget över huvud taget. Jag missade mitt erfarenhetstillägg med ett år så jag får vänta fem år på att få det och då har alla andra redan fått det. Jag går alltså i fem år och har sämre lön än andra. Besvikelse är milt uttryckt hur jag känner!!! Marie