Här är där man är - Permanent uppehållstillstånd till de som är i Sverige!


Gäst

/ #1

2020-06-19 08:06

Jag är flykting från Syrien med en universitetsexamen i arkeologi. Jag kom till Sverige den 28 oktober 2015, och jag fick tillfälligt uppehållstillstånd, även om jag kom före beslutsdatumet, vilket enligt lagen antas att jag ska få permanent uppehållstillstånd. Min bror och hans familj har permanent uppehållstillstånd och jag fick det orättvisa tillfälliga uppehållet, inte på grund av någonting utan på grund av utredaren som gick på semester och inte tittade på mitt fall förrän han kom från ledigheten, genom att bjuda in mig till en andra intervju, och när jag blev förvånad och berättade för honom att jag hade träffat honom i förväg, sa han att han hade tänkt att han inte hade Han träffar mig tidigare, det innebär att jag gjorde ett misstag och jag uthärde det, allt på grund av lagen om tillfällig uppehåll som tillämpades retroaktivt och strider mot den svenska konstitutionen. Jag känner mycket orättvisa och jag har diabetes på grund av rädsla för vad som kommer att bli föremål för uppehållstillstånd, rädsla för framtiden och deportation, kanske i framtiden. Tänk om igen på denna lag, som kommer att påverka Sveriges rykte som ett tolerant land som stöder flyktingar och hjälper dem att bygga en bättre framtid. Vi är människor som undgick folkmordet och krigets rädslor i vårt land och vi kom hit på grund av Sveriges status, dess lagar som gör rätt för de utsatta och de människor som letar efter ett alternativt hemland, och vi trodde att detta land skulle stödja oss i vår rätt att leva utan rädsla och värdighet, men detta hände inte när detta utfärdades Den orättvisa lagen som kommer att påverka oss och vår framtid som aktiva människor i samhället, och människor som lever utan rädsla eller deportering, i ett land som garanterar mänskliga rättigheter och upprätthåller mänsklig värdighet



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...