Kameraövervakning Länstrafiken Jönköping

Resande Smålänning

/ #25

2018-04-15 20:08

Jag anser att man borde klubba igenom ett beslut om att utrusta alla bussar,tåg,taxi hos Länstrafiken med övervakningskameror och min motivation är att det under det senaste halvåret har det blivit mer stökigt ombord på tåg,bussar taxi det har inte gått en enda dag utan att man har läst i medierna om att personal som jobbar ombord på bussar,tåg och taxi samt passagerare har blivit utsatt för hot,ofredande,trakasserier,stöld med mera,och att bussar,tåg,taxifordon har blivit utsatt för skadegörelse ,och sen borde man se till att sätta upp bevakningskameror på samtliga större resecentran i Länet för i Nässjö,Jönköping med flera har det blivit mycket stökigare under de senaste året med våld,hot,trakasserier,skadegörelser med mera och att man har större problem med personer som är påverkad av alkohol och knark som uppträder stökigt och hotfullt mot folk allmänt på resecentrum på några platser i Jönköpings Län så därför borde polisen och vaktföretag vara lite mer piggare på att patrullera vid de större resecentran i Jönköpings Län .Jag själv har tyvärr obehaglig erfarenhet när jag själv blev utsatt för strykhot inne på Resecentrum i Nässjö lördag den 12 februari 2005 då en person som var rätt så berusad utan vidare kom fram och hotade mej med stryk precis när jag skulle gå in till väntsalen för att vänta in ett tåg mot Vetlanda.