Stoppa Polens totala abortförbud!


Gäst

/ #594

2016-10-05 13:45

Manliga politiker ska ge sig sjutton i att bestämma över hur kivnnor ska leva, inte heller ska kvinnor säga till andra kvinnor hur de ska leva. Folk måste få leva sina liv som de vill. Religion och ideologi ska inte ha något att göra med kvinnors kroppar!
Det här är redan allt för vanligt i stora delar av världen, och jag vill inte vara granne med ett land som liknar (ursäkta uttrycket) Saudiarabien. Jag skulle må otroligt illa och ha en fruktansvärd ångest om jag visste att någon annan bestämde över min kropp och reproduktion. De manliga polska politikerna verkar inte förstå stressen över att kanske missa ett p-piller, eller oroa sig för att kondomen inte kunnat skyddad dem från ett barn de kanske inte ens kan ta hand om, eller ha blivit våldtaget och tvingas gå upp i rätten när man är helt sönder inombords för att bevisa att man inte hade sex med sin vilja. Vilken onödgi process för samhället också, att hela tiden behöva fråga ut kivnnor om deras sexualliv, som att de inte kan ta hand om det själva. Inget är säkert, och fri abort lugnar mitt inre eftersom som jag kan välja själv ifall jag skulle bli gravid.