Stöd SVT:s sändning av dokumentär om Ukraina

Eva

/ #28

2016-04-26 10:21

Ta mig fan på tiden att SVT lever upp till sitt uppdrag som oberoende Public Service. Så som det har sett ut de senaste åren - den ensidiga rapporteringen (inte bara kring Ukraina), och bristen på opartiskhet i viktiga för Sverige frågor - har gjort så att jag och många i min bekantskap har helt tappat förtroende för svensk media. Medier i det kontinentala Europa (Norge också för den delen) gör ett mycket bättre jobb och levererar ett mer nyanserat nyhetsflöde. Har alltid betalat tv-avgiften men nu slutat som ett ideologiskt ställningstagande, och uppmanar fler att göra det, åtminstone till den dag då "oberoende", "opartiskhet" och "public service" kommer åter att betyda något i Sverige. Räknar med att SVT kommer att visa dokumentären, och hoppas att de fortsätter med att belysa konfliktens BÅDA sidor. En bra start (att man överhuvudtaget ska behöva säga det) är att skicka en egen reporter till såväl Krim som konfliktregionen i östra Ukraina, istället för att bara återanvända andra nyhetsbyråers bildmaterial och copy-paste:a deras texter!