Rädda hörselklasserna på Solanderskolan

Angelica

/ #6 Gammal hörselelevs synpunkt!

2016-04-18 16:34

Solanderskolans hörselklass är så himla bra plattform för dom här barnen.Vissa familjer flyttar till piteå för att deras barn ska få denna möjligheten,vissa bor i en annan kommun och fixar så att barnen tar sig till skola med taxi. Då snackar vi inte om 10 minuters resa utan 1h om inte mer. Föräldrarna stöttar sina barn så otroligt mycket för att dom ska kunna gå i en skola där dom  även får en otrolig hjälp av special utbildade lärare. Jag kan inte vara mer än stolt över denna skola och dess genuinitet.Jag skulle inte ha klarat mig utan denna skola. ALDRIG. Om inte jag hade också haft en fantastisk teckenspråks lärare som hjälp mig så hade jag inte fattat någonting på lektionerna eller varken hört någonting. Om vi leker med tanken, jag som är 21 år nu har så otroligt ont i huvudet och är trött varje dag när jag har pluggat och varit kring människor.Jag kan även inte koncentrera mig när jag får dessa problem. (Det är dom grejerna jag får,självklart finns det andra som får andra problem )jag får inte hjälp med utrustning nu på samma sätt längre.Men dessa barn får möjligheten att kunna studera i en omgivning som är till för dem att växa i.Hörselklassen ska STANNA och så är det bara!!