64.7% = Fattigdom sjukersättning går inte att leva på.

Lindus

/ #129

2016-03-10 11:46

Jag vill bli bättre, jag vill kunna jobba! För att i huvudtaget kunna ta mig upp ur sängen krävs mediciner och behandlingar, detta kostar pengar, pengar jag inte har. 

Dom som styr detta landet tar bort pengar för den sjuke för att vi inte behöver dom. Sen gnäller dom för att vi är sjuka. Det finns mycket bra alternativ som kanske skulle hjälpa oss bli bättre och slippa delar av sjukskrivningen. Men utan pengar kan vi inte få hjälpen vi behöver. 

Jag skulle vilja leva inte bara överleva 

Jag vill ha ett drägligt liv där det jag behöver för att klara av att leva finns med i min ekonomi. Det är inte rätt att jag måste välja bort mat för att ha råd med bil så jag kan handla mat. Utan bilen har jag råd med mat, men kan inte ta mig till affären och handla, eller ta mig till läkare, eller något annat jag behöver göra för att leva. Jag är sjuk inte död. Jag har samma behov som en frisk, är mer i behov av vissa saker än en frisk, men pengar till att tillgodose behoven har jag inte. 

En arbetande människa träffar människor, har råd med hobbys och en massa saker. En sjuk har knappt råd att titta på tv. En sjuk ska sitta hemma och rulla tummarna och inte kunna göra ett dugg. Som jag sa jag är sjuk inte död! Vi har behov vi med och borde ha rätt att få det bättre. En mördare har det mycket bättre än oss där han sitter inlåst på fängelset, och vårat brott som vi straffas för är att vi råkat bli sjuka.