64.7% = Fattigdom sjukersättning går inte att leva på.

Arga tanten
Gäst

/ #97

2016-03-10 09:52

För att få en normal möjlighet till att överleva som ersättningstagare och permanent sjuklig. Och för att få ER som är friska att inse vad som drabbar ER när ni själva råkar ut för samma sak. Ni får INTE 64,7% av ER lön här finns ett maxtak om 17.000 mer går inte att få =10.999 sedan skatt på det. Och ingen indexreglering följer sedan med stigande kostnader i samhället.

Dessutom är det INTE en ersättning/bidrag utan en utfallande sjukförsäkring. Den försäkringen betalar ALLA demokratiskt till ifall det händer en något. Vi s.k. sjukpensionärer fortsätter att betala till denna även med pensionen via som alla andra skatten. Dessutom betalar vi högre skatt än arbetande friska? På det skall vi tåla att bli utpekade som parasiter på samhällskroppen? När man som i mitt fall arbetat sedan 13 års ålder fram till när sjukdomarna/trafikolycka blev oöverstigliga till jag blev 50 år. På 10 år har min pension stigit med knappa 10.000=1000:-/år men kostnaderna har ökat än mer både för handikappet som normal kostnader i stort. Jag har 8000 kr/månad och mer än de flesta?

För att överleva får jag sälja personliga ägodelar och utnyttja kreditkort till maxgränsen!

Sedan är det så att PRO har lika dåligt med en skillnad, de börjar sin fattigdom vid 65 år vi startar som unga. Så när vi blir 65år då får vi 65% AV PENSIONEN vi har nu!

Skamligt, förnedrande och oöverstigligt lidande i onödan!

UPP TILL KAMP INNAN DU BLIR DRABBAD SJÄLV!