Stoppa ombyggnaden av gamla E4 i Sundsvall


Gäst

/ #17

2015-11-23 12:35

För att jag anser att plocka bort ett väl fungerande gatusystem och korka igen infarterna till staden är varken miljövänligt eller smart på sikt. Vad finns det för långsiktigt tänk om en alternativ lösning då bron inte går att använda? Backup planer tycks inte finnas i Kommunhuset. Där tycks växthusgaserna redan stigit ledningen åt huvudet åh inte kommer det bli bättre med bilköerna tätt in på knuten. Ser detta som en broms för en stad under tillväxt. Ett bra sätt att förstöra den lilla tillgängligheten av den minimala handeln också. Smart tänk kommunledning! Ingen stad i Sundsvalls storlek har så dåliga infartsleder till centrum. Alternativa "snabba" vägar för utryckningsfordon ... är ju katastrof för räddningstjänst som det är nu. Skall inte kommunen vara mån om sina skattebetalare liv och lem? Säkerheten sätts verkligen på spel med igen korkade gator i ett samhälle. Jag känner mig lycklig som inte bor så jag berörs så mycket av idiotiska beslut från en inkompetent kommunledning. Ser heller inte att mina skattepengar eller bilskattepengar används på ett riktigt sätt nu. Inte de miljöavgifter jag betalar. Förväntar mig en omvaskning bland idioterna i Kommunhuset. Hur naiva är ni? Detta är väl inte någon förbättring? Ni som så dyrt och heligt lovade så mycket storslaget med en bromsning! Vart är det bra? Sundsvallsbron ... det största skämtet i modern tid. Fy fan !!! Tänk först, gör sedan! "Dagis nivå" på Kommunens leslut och agerande.