Stoppa nedläggningen av Gottfriesmottagningen

Ing-Ma
Gäst

/ #339 Stoppa nedläggningen av Gottfriesmottagningen!

2015-11-10 09:59

Jag har haft Fibromyalgi 20-25 år. Inte alla dagar. Värken uppträder efter fysisk ansträngning,när den uppträder. Inte i form av träningsvärk utan i direkt anslutning till ansträngningen.
Jag har även hypotyreos med utmattningssymptom. Under 2 års tid tog jag blodtrycksmedicin, vilket i efterhand har visat sig ha varit feldiagnostiserad efter endast 2 blodtryckstagningar vid olyckliga tillfällen som hög stress och akut allergi med starka hostanfall. Denna medicin gjorde att fibromyalgin blev mycket märkbar med mycket värk på nätter,som gjorde att jag tvingades ta värktabletter för att kunna sova. Jag har nu varit utan blodtrycksmedicin c:a 2 år och har ingen värk på nätterna och utmärkta blodtrycksvärden. Hur man kan förskriva psykofarmaka är enligt min mening att förenkla för att undvika ett besvärligt diagnosförfarande. För mig är det obegripligt att detta skulla vara en psykisk åkomma.

Min hypotryeos har jag fått behandling för av en av de få läkare som är insatta i symptom som sjukdomen ger och kan medicinera därefter. Flertalet läkare går enbart på TSH-värdet och det är ett stor problem för oss med sjukdomen. 

Det är svårt att känna tillit till vården