Upprop för Hertsöskolan!

Carina

/ #81 Vi är stolt!!

2015-10-21 20:54

Med eller utan funktionshinder är detta ett otroligt korkat underlag.

Tänk dig själv att ta ut kontoret till Ica maxi kön en vanlig vardag...tänk ljudet....koncentrationen...försök kommunicera...försök lyssna...försök prestera. Tänk då en dag med lite fler människor...kanske en julrea...Fler människor (elever)...innebär ännu svårare koncentration. Vad/hur/när ska en elev veta vart man ska, vad man ska prestera eller...iaf...bör prestera i detta kaos på upp till fem-sex-sju, ja kanske ännu fler parallellklasser.

Har inte våra elever svårt att prestera så kommer de definitivt att ha det svårt att komma att synas, höras, kommunicera i de kommande klasserna som säkerligen kommer att sluta på minst ett 30 tal elever /klass inom en snar framtid.

Det "ska inte sparas" heter det -än så länge,  tids nog inom en snar framtid kommer ni att se till att våra barn kommer att få en svårare framtid, en osäkrare trygghet. En stor skola där ni med ert underlag kommer att vilja göra våra barn anonyma. Kulturskolan, svedje skolan är en av Luleås bästa skolor. Har ni hört deras sång. Kom och lyssna på framtids kören med "hertsön i vårt ♡". Vi är stolta hertsö bor. Vi är stolt över mångfalden. Över våra skolor. Över vår miljö.  Över vår sammanhållning, badhus, Idrotts verksamheten, naturen, miljögården..Listan kan göras lång. Mycket lång! 

Luleås största bostads område måste självklart få möjlighet att behålla sina skolor, elevernas framtid, hertsöns framtid! 

Carina Sammelii jag flyttade till hertsön för 10 år sedan med min familj. Vi sökte oss till Hertsön just på grund av allt detta. Att Hertsön verkligen har allt -försök inte ta ifrån oss detta! Inte för att höra (inlägg NSD) "att vi ska kunna planera vart man vill bo i framtiden". Vi vill bo kvar på Hertsön med en skola från de underbara förskolorna som finns utplacerade på olika ställen med fokus på trygghet&närheten mellan hemmet&förskolan, underbara kulturskolan svedje samt en 4-9 skola med en mångfald som berikar våra barn. Du får mer än gärna kommentera hur du tänkte här! ?

Kan det vara så att vi lägger ner Hertsön helt & hållet också öppnar vi upp ett "nytt Luleå," där vi alla heter "nya kronan"& vi alla tänker samma, uppför oss likadant. Vi bygger ett nytt höstadium där alla elever ryms till och med de elever med diverse diagnoser och tillsammans ger vi våra barn ett uppväxt med en stor skola där alla (inte) platsar. Är det då man inte bara börjar välja de privata skolorna utan även efterlyser att någon person som ser till tryggheter och börjar med privata stadsdelar då kommer jag vara den som anmäler mig först.

Vi bor här på hertsön för att vi vill det! Snabba på med bygger av hertsö heden. Fler vill bo här & Välkommen säger vi till dem oavsett bakgrund.

 

Vi trivs med hertsöns förskolor, fritids hem & skolor rör inte dem!!!