Nej till ny moms som drabbar de svaga


Gäst

/ #182

2015-02-19 18:11

Med tanke på att så många har skrivit komentarer och har skrivit på protestlistan här på denna sidan så visar det ju att många har ett stort intresse för sekondhand  och vill ha det kvar och det är ju jätte bra. Jag känner till två kvinnor som  aldrig skulle kunna tänka sej att köpa något på sekondhand, dom har fått för sej att det är gammalt lump som andra inte vill ha och dessutom tror dom att man drar hem ohyra vilket givetvis inte är sant, allt är ju tvätt/diskbart. Att tex äta med/på något som andra har haft är deras stora skräck, att inte veta vart det kommer i från, men hur gjör dom när dom går på café och resturang och när dom är bortbjudna, har dom med sej eget då eller??? hur vet dom vad deras vänner och barn har haft för gäster hos sej utöver dom själva??? när jag frågade dom om det så svarade dom att det var en helt annan sak,, vad är skillnaden undrar  jag. Trångsynt tänkande och ett bevis på att dom har halkat efter i utvecklingen. Lika trångsynt tänkande har våra politiker som vill införa moms på sekondhand.