Anmäl ordningsvakten 6 feb 2015

Patience

/ #580

2015-02-12 23:08

All form av våld är givetvis beklagligt, men jag förstår inte riktigt vad som gör alla så himla upprörda? Till alla er som skriker "MISSHANDEL", "ÖVERVÅLD" eller vad det nu kan tänkas vara, har ni möjligtvis en examen i juridik, polisutbildning el dylikt att basera detta på?

Ni ser hur pojken gör våldsamt motstånd mot vakten, som ja sitter på pojken, dock uppenbarligen inte med sin fulla kroppsvikt. Han gör detta för att dels skydda sig själv, men även skydda pojken då han utgör en fara dels för sig själv och för andra, även om han råkar vara ung. Det finns ett flertal klipp som visar en annan sida; där pojken spottar på vakten samt utövar våld genom handgemäng. Med detta i bakhuvudet fårstår ni nog varför vakten har handen mot pojkens huvud, för att undvika att bli spottad på ytterliggare. I ytterliggare ett klipp ser vi pojken föras bort, varpå denne hoppar upp och med båda fötterna sparkar en tjänsteman i brösthöjd, men denna typ av misshandel är alltså ok eller er?

INGET våld är bra, men i vissa situationer inom rätts- och tjänsteutövning/krig är detta tyvärr en nödvändighet. Enligt mig är det en beklaglig situation, men det är inte lekmän likt många här som tror sig vara åklagare och bättre vetande som skall avgöra saken, utan rättsväsendet. Varken jag eller någon annan här har all fakta, så jag säger varken bu eller bä; enbart att allt är ytterst beklagligt och tragiskt. För er som vill ta del av den andra sidan av myntet, vänligen se: https://www.youtube.com/watch?v=vP4D56y0PMU

 

Tack för ordet.