Anmäl ordningsvakten 6 feb 2015

Buddy79

/ #50 Övervåld

2015-02-10 06:07

Jag fattar inte mig på folk som tycker det är ok, eller kommer med kommentarer 

Som:  "ser värre ut än vad det är". Är det någon av er som förstått att grabben är 9år gammal?

Det spelat ingen roll vad han har gjort, för att hålla fast honom behöver man inte använda hela sin vikt eller hålla för munnen så han får panik. Be någon annan vuxen sätta sig så över er, så garanterar jag att ni själva hade fått panik. Kan man då dessutom inte språket gör ju inte saken lättare. Har dem inte lärt sig att hålla fast på ett bättre sätt under utbildningen? Det finns ju faktiskt grepp som är bättre både för ordningsvakter och "gärningsmän".

Jag har många gånger funderat på det här med "greppen" och sättet de går tillväga på. Är det verkligen så man lär ut? I detta fallet är det solklart övervåld då det handlar om en 9 år gammal grabb som får panik. Hur kan man hålla en sån handling bak ryggen och skylla på att det set bara värre ut än vad det är?. Eller att säga att de får använda det våld som krävs för en viss situation? Oavsett vad grabben har gjort så bör man lära sig hantera det annorlunda. 

Bort med såna ordningsvakter och sätt in dem som har stake och rätt utbildning. För enligt mig är han en liten människa med dåligt självförtroende och liten k*k som måste få ut sina aggressioner. 

Dåligt...Riktigt dåligt!