Avgå Rovdjursansvariga på Naturvårdsverket

Bambi

/ #57 Re: Re: Skriver på!

2014-02-26 17:42

#47: - Re: Skriver på!

Det obehagliga här är bristen på empati för drabbade bytesdjur och de näringar och privatpersoner som drabbas av vargen. Helt ok med en vargstam i Sverige, men inte hur stor som helst till vilken kostnad som helst!

Vargstammen i Sverige är nu så stor att den påverkar andra arters existens förutom enskilda individers möjlighet att leva det liv dom valt innan vargen gjorde sitt intång i vardagen. Ska vargen överleva i landet så krävs det att den jagas och att individer som skapar kännslomässiga och ekonomiska problem, tas bort via skyddsjakt. I alla andra fall kommer vargen att jagas illegalt tills den är utrotad igen. Det med den stora majoriteten av befolkningens goda vilja..... Ska vargen överleva så ska den även jagas legalt.

Därför sällar jag mig till uppropet, NNVs personal vill inte att legal jakt ska få förekomma. Utan gör allt dom kan för att obstruera mot en legal förvaltning av vargen. Varför vargvärnare vill avsätta NNV personal förstår jag inte, men när frågan lyfts så har jag inte något emot att alliera mig med "fienden" för att uppnå ett gemansamt mål. Bort med alla de som är välvilligt inställda till vargen innom NNV!!!!