Avkriminalisering


Gäst

/ #98

2013-04-03 21:07

Jag anser att Cannabis inte är mer skadligt än en Cigarett och människor som påstår att Cannabis inte kan jämföras med alkohol är snack från den oerfarna då Alkohol fungerar precis likadant som en drog men den är accepterad för att den är i flytande form? Cannabis kan hjälpa/ hjälper mot vardagliga problem så som: Deppression, sömnproblem, dålig aptit, kroppslig smärta, stress och mycket mer. Cannabisplantan är ingenting man brukar för att halucinera eller fly verkligheten utan för att få ett inre lugn som vanligtvis skulle vara fullständigt omöjligt att uppnå för en icke cannabisrökare. Och om vi ska gå in på beroende så självklart blir man beroende av något som gör vardagen lättare att ta sig igenom och snälla kom på något vi människor inte är beroende av idag. Det här ville jag säga utav egen erfarenhet då jag brukar plantan varje dag, och varför skulle jag hitta på bra saker om någonting jag isåfall hade vetat skadar mig mer än nödvändigt om det hade varit så hade ni inte läst detta överhuvudtaget och varför ska vi som brukar plantan behandlas sämre än en annan människa när det inte skadar någon annan än brukaren? Bara för att de flesta i detta avlånga land inte är lika insatt i omvärlden gällande Cannabis betyder det inte att deras/era fördomar har någon rätt att försvåra brukandet för de som vet sanningen tyvärr tror jag de flesta känner igen sig gällande fördomar då det pågår väldigt mycket snack från den som aldrig ens har tagit ett bloss. Många erfarna och Sanna meningar från en trogen Cannabisbrukare.