Inrätta ett offentligt register för dömda pedofiler

Anna

/ #7

2013-03-20 18:15

Dom enda vi borde tänka på att skydda är barnen,inte pedofilernas identitet! Dom har genom sina avskyvärda handlingar förbrukat sin rätt till något "skydd" . Jag vet att jag önskar inte någon barnfamilj den olyckan att bli granne å bekant med min fd granne som visade sig vara ett pedofil-svin. All den skada han gjort kanske man kan rädda något annat litet barn ifrån genom att öppet visa upp vem han är. Måste man välja vilka som ska skyddas,om det är pedofilens anhöriga,från skammen eller om det är nästa barn,från våldtäkt blir inte valet svårt. Barnet får bära minnen.skuldkänslor, svårigheter m tillit o närhet resten av sitt liv, pedofilen borde därför få bära skammen helt öppet resten av sitt. Blir så förtvivlad när några säger att "dom har sonat sitt brott", dom kan Aldrig Aldrig få känna att dom "betalat" sin skuld,för dom kommer göra det igen. Å igen.. Jag kan inte sitta tyst o vara medskyldig till att han med lätthet kan göra det igen. Begär aldrig det,jag värderar barnen högre än så.