Vapaudenpatsas pois Torniosta
Kontakta namninsamlingens skapare
Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Vapaudenpatsas pois Torniosta.
|
Esa Pesonen |
#1 Tornio/vapaudenpatsas.2010-06-02 14:15Minkä ihmeen vapauden. Toinen puoli kansasta jäi kärsimään!!! |
|
| |
|
mie Gäst |
#2 Niin nytkin2010-06-02 15:12Niinhän nytki pääsi käymään. Se puoli kansasta, joka ei käytä kyseisen soittoruokalan palveluita on jäänyt kärsimään. |
|
| |
|
Vieras |
#3 Re: Tornio/vapaudenpatsas.2010-06-02 16:10#1: Esa Pesonen - Tornio/vapaudenpatsas. Parempi että 'puoli kansaa' kärsii kuin koko kansa... |
|
| |
|
Gäst |
#4 Mie2010-06-02 16:13Mielellään ei kukaan kärsis. Ei soittoruokalan väki älyäis kärsiä patsaan puuttumattomuuesta. Pääasia että hanat on auki. |
|
| |
|
LIISA Rautiainen Gäst |
#5 kiitettävä2010-06-02 16:22ei haluta kommentoida. pieni vherkaistale kadun reunassa ei ole jyukisen "TAITEEN" paikka. jos tekijksi valittu ei ole ollut ammattitaitelija, eivät myöskään ole ollet asiantuntijoita. on osattava korjata arkkitejtuurissa Ei epätaidetta tule ylläpitää tehdyt virheet. niitä on olut aina ja kakialla maalmassa. Ei jokainen muistomerkki voi olla taideteos, yhtä vähän jokainen öljyvärein taulu ei voi olla taideteos. se soii aina oman kodn seinälle, mutta kaupunki arkkitehtuurista vastaa vain julkiset elimet, siihen työhön kouluutet henkilöt. rittänee perusteiksi. liisa rautianen hyvä
|
|
| |
|
Marjaterttu Harri Gäst |
#6 Patsas2010-06-02 16:33Kiitos paljon, että vihdoinkin myös tuntuu olevan muita, jotka yhtyvät sen kammotuksen pois saantiin. Ja se lato kuulostaa kammottavalta myös...lomilla jouduin aina sitä kammotusta katsomaan ja ilolla odotan ensi kesää, että se olisi saatu pois! Hyvä hyvä! |
|
| |
|
Entinen - ainainen torniolainen Gäst |
#72010-06-02 17:16Siltapuisto on kaupungin kahden komean puiston kulmapiste ja hieno osa kaupunkitilaa. Kaupungin tulisi kiinnittää huomattavasti enemmän huomiota alueen kehittämiseen. Koko möljän ranta on ollut lähes heitteillä -70 luvulta asti, vaikka on kiistatta eräs näkyvimpiä kohtia kaupungin joelle peilaavassa julkisivussa. Viihdekeskus - ravintola tms. voi olla myös ympäristöön sopiva. Tyylikkäämpi ympäristö houkuttelisi ehkä laajempaa asiakaskuntaakin. Esimerkkejä varmasti löytyy niin Torniosta kuin muualtakin. Jos Torniossa on jotakin todella poikkeavaa ja hienoa, niin se on väylän läsnäolo. Ja sitä kannattaa varjella. |
|
| |
|
harmistunut torniolainen Gäst |
#82010-06-02 17:29Sain viestin pääkaupunkiseudulta: "Tornio on sentään jokivartisen kulttuurin, kaupan ja sivistyksen kehto. Eräs kolleeka sanoin taannoin, kuultuaan tornion taustastani – että se kaupunkihan ei koskaan häviä mihinkään – kävi maailmassa miten tahansa. Siinä se on ollut aina ja tulee olemaan." Harmi että Tornion kaupunki antaa yrittäjyyden nimissä tehdä mitä tahansa, eikä vaali historiaa, kultuuriperimää, ei mitään. Kun ei ole sivistystä päättäjillä. |
|
| |
|
thk Gäst |
#92010-06-02 19:27Ihmetystä ja ihmettelyä on tuttavissani riittänyt moisen ilmestyksen ilmestyttyä ravintolan eteen. |
|
| |
|
Tuuliatuu Gäst |
#10 vapaudenpatsas................2010-06-03 11:51tervehdys, kaikille ajatteleville ihmisille jotka huomioivat myös ympäristönsä kauneudesta / viihtyvyysestä joka on hyvällä maulla laitettu kaikkien ohikulkijoidenkin iloksi, eikä tosiaankaan niinkuin nyt tuo "vapauden patsas "joka ei tosiaankaan sovi tuohon paikkaan,olkoon laittaja niin vapautta rakastava kuin haluaa, mutta hyvä maku puuttuu täydellisesti,siirtäköön pois ainakin edes silmistä vaikka takapihalle jonkin pusikon reunaan, ettei häiritse meidän kaunista jokimaisemaa, jos jotain patsasta niin sitten supisuomalaista joka soveltuupi kotomaamme luontoon, eikä matkita tota länttä niin että joka asia pitääpi olla; niin ameriikaa niin ameriikka ;vaikka olemme suomalaisia ja siitä ylpeitä |
|
| |
|
Ellu Gäst |
#11 Ladot2010-06-03 13:17Hei vaan! Kysyinpäs paikan omistajalta suoraan ladoista. Niiden tarkoitus on tukea kesäajan toimintaa, ja elokuussa ne puretaan pois. Eli tämä adressi saattaa vanheta ennen latojen poistamista. Patsaskaan ei kuulema ikuisuuksia pihaa korista, vaikka silläkin omalaatuinen tarkoituksensa. Tietysti... eihän sitä ensi vuodesta koskaan tiedä. |
|
| |
|
Mie itte Gäst |
#12 Hirvitys2010-06-03 13:54Adressiin pääasiallinen tarkoitus on nimenomaan patsaan poistaminen katukuvasta. Hienälatojen yhdistäminen patsaan viereen korostaa entisestään huonoaki huonompaa makua. Enää siitä puuttuu lapinkota. Katastroofi olisi silloin täydellinen. |
|
| |
|
Valtuutettu Gäst |
#13 JÄRKI HOI!!2010-06-03 14:54SIIHEN TULEE KESÄTORI, NEHÄN PURETAAN POIS FESTIVAALIEN JÄLKEEN, OVAT SITÄ TOIMINTAA TUKEMASSA. PATSAS PURETAAN, KUN RAKENNUSTYÖT ALKAVAT, PATSAAN PAIKALLA KAAVAN MUKAAN ON VESISUIHKU, SE TULEE SIIHEN, KUN LÄÄJENNUS TYÖT ALKAA. EI TUOSTA KANNATA MESOTA. VÄLIAIKAISTA KAIKKI ON VAAN !! |
|
| |
|
hienoa idea tässä teille Gäst |
#14 Siirto kaupungintalon eteen2010-06-03 14:58Ehdotan rakentavaa ratkasua kiistaan. Patsas siirretään kaupungintalon eteen. Siinä soma laatoituskin valmiina. Linja-autolla Tornioon tuleva näkisi ensimmäisenä vapauden patsaan ja tajuaisi, että nyt ollaan tultu onnelaan. Toisekseen se olisi muistutus siirrettynä päättäjille siitä, että ovat tekemässä niitä päätöksiään meidän äänestäjien valtakirjalla. |
|
| |
|
Hirvitys Gäst |
#15 Järki oli hukassa vuosi sitten kun se tuohon tuotiin.2010-06-03 15:06Jaha, vai on kaavan mukaan vesisuihku. Jäämme odottamaan koska patsas alkaa suihkuttamaan vettä, vai kaljaa? Miten on voitu lykätä patsas kaavan vastaisesti tuolle paikalle? Kaavaa pitäisi käsittääkseni kunnioittaa ja jonku pitäs virkasa puolesta valvoa, että kaavoitus toteutuu. Koska meillä on vapauden esikuva ilonamme, saamme mesota, koska kunnioitamme näin sananvapautta. Saamme myös äänestää uusia valtuutettuja entisten tilalle. |
|
| |
|
osallistuja Gäst |
#16 väliaikaiset rakennelmat2010-06-03 15:16Keskeisellä paikalla kaupunkia olevat väliaikaisetkin rakennelmat voisivat olla silti hyvin suunniteltuja ja tyylikkäitä. Antaisihan se yrityksen toiminnastakin paremman kuvan ulospäin... Eniten ihmetyttää, että tällaiset tyylittömyydet ovat saaneet toimenpideluvat... Tämä adressi on kyllä paikallaan! |
|
| |
|
Torniolainen mökinmuori Gäst |
#17 Vapaudenpatsas ei ole Manhattanilla2010-06-03 19:11Joku kirjoitti sisäpiirivitsistä ja Suensaaresta Manhattanina ja tämä perusteluina Vapaudenpatsaalle. Haloo, vähän sivistystä: oikea Vapaudenpatsas ei sijaitse Manhattanilla vaan Liberty Islandin saarella. Olen käynyt New Yorkissa ja itse asian todennut. Eli patsaan voisi siirtää Lammassaareen... |
|
| |
|
osallistuja2 Gäst |
#18 Lammassaaren vaan2010-06-03 21:28Hieno idea, sieltä sitä ei näkisi kesällä ja talvella se sulautuisi lumeen. Kerrassaan mainio ehdotus, kannatan! |
|
| |
|
Ritva Savela Gäst |
#19 Vapaudenpatsas ja lato Torniossa2010-06-04 02:19Voisiko joku ystävällisesti ottaa kuvan kiistellystä patsaasta latoineen ja sijanteineen, että tietäisimme mistä puhutaan? |
|
| |
|
Kalevi Gäst |
#20 Yksityisalueella2010-06-04 08:08Kenellehän te olette vetoomusta viemässä. Eikös se ole yksityisellä pihalla, yksityisvaroin hankittu,, ilman julkisia varoja, eihän se vaadi minkäälaista lupaa keneltäkään. |
|
| |
|
Reijo Angeria Gäst |
#21 Kiinteistö Oy SIltakartanon kommentti asiaan.2010-06-04 08:29Hei Kaikille! Taiteen tulee herättää keskustelua, kuten mainonnankin. Kumpiko tässä on sitten kyseessä, mutta keskustelua on herättänyt. Tämän patsaan osalta ei kannata ryhtyä ylilyönteihin, koska se ei julista yhtään mitään, eikä ole tarkoitus olla siinä ikuisuutta. Tuollainen patsas sattui olemaan ravintolan rekvisiitassa. Kyseiselle paikalle on rakennusluvassa kaavailtu jotakin patsasta tai suihkulähdettä. Siihen tulee jokinlainen patsas taikka suihkulähde, samanaikaisesti kun piha myös kivetetään. Myös asfaltointi on väliaikainen. Suunnitelmat on Umpparissa julkisesti nähtävillä , pyörivät screeneillä. ANTAKAA EHDOTUKSIA,,MINKÄLAINEN LAITETAAN! Laman ja muiden allekirjoittaneelle sattuneiden vaikeuksien vuoksi rakennustöiden alkaminen viivästyy. Se ei julista Manhattania, sen enempää kuin mitään aatettakaan, Twin CIty neidoksihan se siihen festareille laitettiin, mutta on sen verran painava, että vaikea siirtää aina tapahtuman yhteyteen. Mainiona mainoksena se tosin on toiminut. ( Turistit kuvauttavat itseään). Pidetään sitten juhlavat patsaan särkijäiset, raivataan tilaa korkeakulttuurille. Kivenpalasen voi ottaa muistoksi, aivankuin Berliinin muurista. Ladot eivät ole aivan sellaiset mitä me Kiinteistön ympärille tarkoitettiin väliaikaisesti laittaa korostamaan Kesätorimaisuutta, koska Torniossa ei ole oikein oikeatakaan toria. Ladot toimivat ulkotapahtumien ajan torimyymälöinä, ja varmaan sopivat siihen tarkoitukseen siinä missä aitatkin rantaan, onhan tämä maalaiskaupunki. Tervetuloa kaikki kesätapahtumiin. Ei tästä kaupunkia tarvitse syyttää, eikä haukkua, vaan minua . yst.terv. Reijo |
|
| |
|
Vieras Gäst |
#22 Re: Kiinteistö Oy SIltakartanon kommentti asiaan.2010-06-04 08:43#21: Reijo Angeria - Kiinteistö Oy SIltakartanon kommentti asiaan. Hyvä Reijo! :) Nyt kun avaus on tehty, tarvitaan todellakin näitä ehdotuksia, mitä siihen laitetaan. Miepä rupean ainaki heti pohtimaan ja ideoimaan :) - Ellu |
|
| |
|
aivan loistava juttu tämä keskustelu Gäst |
#23 Re: Kiinteistö Oy SIltakartanon kommentti asiaan.2010-06-04 10:02#21: Reijo Angeria - Kiinteistö Oy SIltakartanon kommentti asiaan. Hienoa! Kiitos rohkeasta ja selkeästä vastauksesta. Tällä seudulla koulutetaan kuvataiteilijoita sekä on paljon taiteen harrastajia ja ammattilaisia... Olisiko patsaskilpailun paikka? Valotaideteoskin voisi hyvin toimia ainakin talviaikaan. Yhteistyökumppaneita kilpailun järjestelyihin löytyisi varmasti. |
|
| |
|
Vieras Gäst |
#24 Re: Re: Kiinteistö Oy SIltakartanon kommentti asiaan.2010-06-04 10:32#23: aivan loistava juttu tämä keskustelu - Re: Kiinteistö Oy SIltakartanon kommentti asiaan. Hieno ajatus tuo patsaskilpailu. Mitenkäs sen toteuttaisi. R |
|
| |
|
Esteetikko Gäst |
#25 Re: Yksityisalueella2010-06-04 10:46#20: Kalevi - Yksityisalueella Hyvä Kalevi, minä, eikä moni muukaan ei miellä soittoruokalan pihaa yksityisalueeksi. Sehän on aivan yksi lysti kaupunkilaisille, mitä itse kukin omalle kotipihalleen pykkäilee, mutta tästä joutuu jokainen näkökyvyn omistava "nauttimaan" vastoin tahtoaan. Me jotka haluaisimme olla kotikaupungistamme ylpeitä, emme sitä voi nyt tehdä. Niin kauaa kun tuo patsas tuossa jököttää. Toivoa tuntuisi yrittäjän kirjoituksen mukaan poistamisesta olevan, mutta jokainen häpeänsekainen selitys tänne tuleville vieraille tuosta rumiluksesta on liikaa. |
|
| |
|
Är man tyst får man inte till någon förändring.
Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma?
Andra namninsamlingar som kanske intresserar dig
Vi tillhandahåller ett kostnadsfritt webbhotell för online petitioner. Starta en professionell online petition genom att använda vår kraftfulla service. Våra petitioner omnämns i media varje dag, så att skapa en petition är ett jättebra sätt att påkalla både allmänhetens och beslutsfattares uppmärksamhet.