Suopotkupallon MM-kisat säilytettävä Hyrynsalmen Vuorisuolla
Kontakta namninsamlingens skapare
Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Suopotkupallon MM-kisat säilytettävä Hyrynsalmen Vuorisuolla.
|
Matti Mulari |
#12006-10-25 16:57Erittäin hyvä ja kannatettava adressi. Nyt täytyy kaikkien kuntien ja ennen kaikkea Kainuun kuntien olla solidaarisia Hyrynsalmelle, etteivät ne lähde kisojen siirto-operaatioon mukaan oman kuntansa alueelle. Jos kunta lähtee tähän mukaan esimerkikis Sotkamo, täytyy se julistaa pannaan ja panna eristykseen kaikista hankkeista eikä muiden kuntie pidä olla missään tekekisissä sellaisen lkunnan kanssa. Sotkamo on jo kalastellut Hyrynsalmelta pois Erätulet. Nyt pitää panna jo pannaan Erätulilla käynti ja vedota metsästäjiin, että he eivät osallstu tänä vuonna erätulille Sotkamossa . Itsde en ainakaan osallistu. Samalla tavalla tulee menetellä suopotkukilpailijoiden ja katsojien, etteivät ne osallistu ko tapahtumaan (Sotkamossa) , jos ne sinne siirretään. Nyt on vedottva myös sponsoreihin ja jos ne uhmaavat vettoomusta, niin tällaiset tuoteet asettava kaikilla kuluttajilla boikottiin. Nyt kannattaisi liittyä Greenpeacen tai muiden vasttavien järjestöjen kanssa boikotin ja saarron järjestämiseen, mikäli todella kisat siirretään muualle (Sotkamoon). Sotkamossa on jo liikaakin tapahtumia ja viläkö se alkaa aktiiviesti "ryöstää" pinelta Hyrynsalmelta sen kesätäahtuman joka siellä on kehitelty |
|
| |
|
Joni Heikkinen |
#22006-10-26 16:38Tottakai suofutis täällä pidetään sehän on keksittyki täällä.....eihän täältä kaikkea viihdettä saa viedä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
| |
|
Jouni Vertanen |
#32006-10-26 22:44Onhan se harmillista, jos/kun kisat siirtyvät muualle. Ihmetystä herättääkin syy miksi tapahtuma siirtyy muualle. Olisi mukava kuulla esim. Hyrynsalmen kunnanjohdolta jonkinlainen selvitys miksi tapahtuma siirtyy muualle. Eihän niin monta vuotta toiminutta tapahtumaa siirretä ilman mitään järkevää syytä toisille tapahtuma-arenoille. Suoparoni on tehnyt mahdottomasta mahdollisen organisoimalla keskelle ei mitään unohtumattoman viikonlopun, jonka suosio kasvaa jopa maailmanlaajuisesti vuosi vuodelta. Niin tai näin Ukkomehtot ovat mukana kinkereissä oli ne sitten vaikka Turussa... no ei kai sentään.. ;-) |
|
| |
|
timo isola |
#42006-10-28 13:51yksi ihmiskunnan helmasynneistä ahneus ( kenen ) on astunut näyttämölle ja oikeuslaitos luultavasti tulee järjestämään arpajaiset ketkä voittaa vaikka arpajaisten järjestäminen kuukuisi RAY:lle.Tunnelmat on jo latistumassa.Sopu ja pian. |
|
| |
|
Mirka Heikkinen |
#52006-10-28 15:31Niin.. kuten adressissa Sinikka Konttila sanoo " Vuokatissa ei ole kuin katuvalot ja tekopirteyttä".Olet todellakin osunut naulan kantaan, se pitää paikkaansa. Miksi kaikki kiva täytyy viedä aina Sotkamoon? Ja ennen kaikkea juuri sellaisen tapahtuma mistä tulee näinki pienelle kunnalle rahaa erittäin paljon. Sotkamo näyttää rupeavan kalastamaan tapahtumia itselleen muilta. Todella säälittävää. Mutta toivomme kuitenki parasta oman kuntamme hyväksi. |
|
| |
|
arto murto |
#62006-10-28 16:11Hienoa nähdä alueen ihmisten reipas tarttumien asiaan, tapahtuman säilyttämiseksi Hyrynsalmella. Hyvillä ideoilla ja organisoinnilla tapahtuma voi mainiosti kasvaa myös Hyryllä, eikä sitä tämän vuoksi tarvi viedä maalikyliin. Eikä se sinne ole luotukaan! Yhteistyötä yhteisen asian puolesta! |
|
| |
|
Arja Ylipaavalniemi |
#72006-10-29 09:35Suopotkupallo kuuluu Hyrynsalmelle ja sillä siisti. On aivan selvä asia, että sitä ei voida siirtää minnekään muualle paikkakunnalle Suomessa, siitika sitten ulkomaille. Olivat kisat missä muualla paikkakunnalla tahansa, niin aina ne ovat Hyrynsalmen suopotkupallokisat. Kisat menettävät todella alkuperäisen merkityksensä, jos ne Hyrynsalmen kunnasta ja Vuorisuolta pois viedään, ei pienintäkään puhetta. |
|
| |
|
Heimo Keränen |
#82006-10-30 12:28Hyrynsalmen kunnanjohtajana, syntyperäisenä hyrynsalmelaisena ja aktiivisena potkupalloilijana haluan tuoda esiin muutamia seikkoja. Suopotkupalloa pelattu Hyrynsalmella yhdeksän vuoden ajan. Hyrynsalmen kunta on kehittänyt ja järjestänyt Suopotkupallotapahtumaa ”kuntavetoisesti” ensimmäiset kuusi vuotta. Siis Hyrynsalmen kunta on kehittänyt tapahtuman! Kunta on panostanut tapahtuman rakenteisiin, kehittämiseen ja markkinointiin arviolta noin 300.000 euroa vuosien 1998 - 2006 välisenä aikana. Kolme vuotta sitten Hyrynsalmen kunnan ja Kainuun Paroonit ry:n välillä on solmittu yhteistyösopimus, jossa on sovittu mm. Suopotkupallon MM-kisojen järjestämisestä vuosien 2004 - 2006 välillä. Sopimuksella Hyrynsalmen kunnan luoman tapahtuman järjestäminen on siis delegoitu kolmen vuoden ajaksi Kainuun Paroonit ry:lle. Lisäksi kunta on vuosittain maksanut 30 000 euroa yhdistykselle tapahtumien järjestämisestä (Suopotkupallon MM-kisat, Umpihankifutiksen MM-kisat ja Hallan Akan hiihto) ja antanut muutakin teknistä tukea. Nyt on kuitenkin käynyt niin, että tältä pohjalta sopimusta ei ole onnistuttu (ainakaan toistaiseksi) jatkamaan, vaan Kainuun Paroonit ry on vuoden 2006 kesällä ja syksyllä ollut yksipuolisesti ja aktiivisesti siirtämässä MM-kisoja pois Hyrynsalmelta. Tämä ei ole voimassaolevan sopimuksen - eikä reilun pelin - mukaista. Hyrynsalmen kunta toimii niin, että asiassa palataan ”lähtöruutuun” ja kisat järjestetään Hyrynsalmella, olipa kisojen käytännön toteuttajana kuka tahansa (tarkempia tietoja löytyy jatkossa Hyrynsalmen kunnan kotisivuilta). Toivon hartaasti, että tässä kiistassa lapsi ei mene pesuveden mukana, vaan kriisi avaa meille kaikille mahdollisuuden uuteen kasvuun ja kehittymiseen. |
|
| |
|
Lauri - |
#92006-11-02 23:06Suolla ei kannata pelata jalkapalloa. En allekirjoita. |
|
| |
|
Arja Heikkinen |
#102006-11-03 15:30Iliman muuta suopotkupallo kuuluu Hyrynsalmelle,nyt on vain kaikkien puhallettava yhteen hiileen,että se jääkin sinne toivotaan parasta. |
|
| |
|
jorma heikkinen |
#112006-11-04 15:41Tässä yksi havainto: Paroonien puhemies Koivusalo on puhemiehenä myös hiihtojoukkue Vuokatti Ski-Teamissa. Vuokatti Ski-Team on ilmoittautunut myös 2007 suopotkupallokisoihin mutta on jäämässä rannalle jos kisat pelattaisiin Hyrynsalmen vuorisuolla. No, nythän jos paroonien homma onnistuu niin "oma" hiihtojoukkue pääsee potkimaan suopalloa. |
|
| |
|
Maria Lämsä |
#122006-11-10 23:59Tässä, yksi ex-hyrynsalmelainen. Olen ollut otettu ja iloinen Hyrynsalmelaisten aktiiviisuudesta kehittäessään kuntansa imagoa. En vain ymmärrä, miksi suopotkupallo viedään Sotkamoon. Kertokaa se meille vaikka ihan kainuulaisittain?? |
|
| |
|
Aimo Vallius |
#132006-11-15 17:55Kainuun Paroonit on voittoa tuottamaton ry. jonka kotipaikka on Hyrynsalmi. Kainuun Paroonit on sitoutunut järjestämään ja kehittämään tapahtumia Hyrynsalmella. Näin kertoo Kainuun Paroonien sivut rekisteröityessään v.2002. Nyt kuitenkin renki on heittäytynyt isännäksi ja rupeaa kehittämään toisen kunnan alueella tapahtumia. Liekö Parooneihin iskenyt ahneus vai olisiko Vuokatin suurella rahalla näpit pelissä? Paronit siinä vain pelinappulana. Vuokatin suuret investoinnit tarvitsevat suuria tapahtumia. Ja suollehan olisi tulijoita kämppien täydeltä. Mutta kyllä tuo Paroonien takinkääntö on epärehellinen temppu. Ja varmasti kunnon suopotkupallistit tuon tuomitsevat ja äänestävät vahvoilla jaloillaan ja menevät Vuorisuolle oikeisiin ja alkuperäisiin SUOPOTKUPALLON MM.KILPAILUIHIN. Kyllä Hyrynsalmi on kisansa ansainnut. Sieltä löytyy kunnon suosaloa jossa temmeltää. Sotkamossa pitäisi pelata jollain koivusalolla jossa lajin alkuperä häviää. Kainuussa tarvitaan tapahtumia kaikilla kulmilla eikä keskittää niitä yhteen paikkaan. Siinä äkkiä aito kainuulaisuus häviää ja se ei ole kai tarkoitus. Ollaan vähän väärillä jäljillä kun hiihdosta väännetään ski, lumesta snow, talvesta winter, putkesta tube, ja koirastakin dog, kaupasta shop, jne... Luullakseni Hyrynsalmella käytettäisiin sanakirjaakin soveliaammin. |
|
| |
|
Kimmo Koljonen |
#142006-11-20 00:32Miksi kaikki hyvä tarvitsee pilata tuomalla se pois alkuperäisestä paikastaan,jossa sille on perinteet luotu keksittäessä jotain uutta. Sotkamossa ja muissa turistirysissä voisivat itse keksiä jotain uutta, ettei aina tarvitse varastaa epämoraalisesti muilta. Tässähän olisi Suomen Eduskunnallekin oiva paikka todistaa huolensa maaseudun autuoitumisesta ja pienten kuntien näivettymisestä, ilmaisemalla että suopotkupallo on pidettävä jatkossakin Hyrynsalmessa. |
|
| |
|
Matti Mulari |
#152006-11-22 21:18VOITTO KAINUULLE JA HYRYNSALMELLE SUOPOTKUPALLOSSA HURRAA - KANSA VOITTI ÖYKKÄRÖIVÄT PAROONIT JA MUUT VEHKEILIJÄT. Oli suurta ja kohottavaa kuulla, kun Kainuun Paroonit ilmoittivat joutuneensa luopumaan Suopotkupallon siirto-offensiivista Hyrynsalmelta Sotkamoon ja Vuokattiin. He joutuivat vetäytymään ja pakenemaan häntä koipien välissä ”merten taa”. Sotkamon kunta tuli järkiinsä, ja sponsorit vetäytyivät pois rahoituksesta, kun alkoivat pelätä kansalaisten boikottiaikeita. Käsitykseni mukaan Suopotkupallon säilyttämisen puolesta adressiin nimensä laittaneiden 2868 ihmisen vetoomuksella ja tahdon ilmaisulla oli ratkaiseva vaikutus Sotkamon kuntaan ja sponsoreihin, että he vetäytyivät pois siirtohankkeesta. Nyt kun ”mörkö ja susi” on yhteistuumin saatu karkotettua pois Kainuusta, on hyrynsalmelaisilla ja kumppaneilla näytön paikka järjestää entistä uljaammat kisat ensi kesänä Hyrynsalmen Vuorisuolla. Painutaan kaikki joukolla Vuorisuolle Suopotkupallon 10-vuotisjuhliin. Niistä tulee samalla kiitostapahtuma. Suopotkupallokisojen pelastamiseksi tehdyllä työllä oli meille kainuulaisille huomattava terapeuttinen vaikutus. Kainuun yhteishenki, keskinäinen solidaarisuus ja kunnioitus kohentui merkittävästi. Hyrynsalmen lisäksi Kainuun muutkin kunnat voivat hengähtää helpotuksesta ja kehittää omia nähtävyyksiään ja tapahtumiaan pelkäämättä, että joku kaappaa ne muualle. P.s. Seuraavaksi on palautettava Erätuli-tapahtuma takaisin Hyrynsalmelle. Minä en lähe Erätulille ”ulkomaille Sotkamoon”, elä kehtaa sinäkään. Matti Mulari Suomussalmi |
|
| |
|
Gäst |
#16 fdggg2012-09-12 09:47jjoo |
|
| |
|
moro |
#17 Re:2014-05-27 08:32 |
|
| |
|
Gäst |
#182014-07-19 04:10Tämä on erikoista. |
|
| |
|
Finns det något du skulle vilja förändra?
Är man tyst får man inte till någon förändring.
Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma?
Andra namninsamlingar som kanske intresserar dig
STÄNG INTE KIMITO BÄDDAVDELNING - ÄLÄ SULJE KEMIÖN VUODEOSASTOA
687 underskrifter
687 Underskrifter / 7 dagar
17 Jun 2026
Rädda Parentesen — Bevara studentkorridorerna!
1 735 underskrifter
239 Underskrifter / 7 dagar
11 Jun 2026
16 år för sociala medier. Skydd även på spelplattformar.
849 underskrifter
194 Underskrifter / 7 dagar
3 Jun 2026
KRAV PÅ FÖRBUD MOT GEOENGINEERING I SVERIGES LUFTUTRYMME!
2 194 underskrifter
57 Underskrifter / 7 dagar
5 May 2026
Rädda min kille och hans familj som är utvisade
238 underskrifter
52 Underskrifter / 7 dagar
23 Apr 2026
SÄG NEJ TILL EN GRUNDLAG SOM LÅSER IN SVERIGE I EU
5 779 underskrifter
47 Underskrifter / 7 dagar
26 Mar 2026
Vi önskar en permanent dansbana i Eskilstuna
44 underskrifter
44 Underskrifter / 7 dagar
18 Jun 2026
Stärk rättigheterna för barn med funktionsnedsättning: Rätt till PRH, 1177 och funktionskort!
113 underskrifter
38 Underskrifter / 7 dagar
8 Jun 2026
Återställ, stärk och utveckla trygghetssystemen vid arbetslöshet 2026
69 underskrifter
37 Underskrifter / 7 dagar
12 Jun 2026
Stopp mot omläggning av busslinjer i Järvastaden!
65 underskrifter
29 Underskrifter / 7 dagar
5 Jun 2026
Stoppa Kriminalvårdens planer på boende för dömda i Hägerneholm
2 048 underskrifter
23 Underskrifter / 7 dagar
29 May 2026
Krav på åtgärder mot frekventa strömavbrott i Robersfors kommun
21 underskrifter
21 Underskrifter / 7 dagar
14 Jun 2026
Skrivunder.com
Vi tillhandahåller ett kostnadsfritt webbhotell för online petitioner. Starta en professionell online petition genom att använda vår kraftfulla service. Våra petitioner omnämns i media varje dag, så att skapa en petition är ett jättebra sätt att påkalla både allmänhetens och beslutsfattares uppmärksamhet.