Pelastakaamme Strindberg!
Kontakta namninsamlingens skapare
Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Pelastakaamme Strindberg!.
|
strimppaaja Gäst |
#12010-06-03 20:39strimppa älä mee |
|
| |
|
strin puolesta Gäst |
#2 Strindberg on säilytettävä2010-06-03 20:43Strindberg on osa Helsingin kulttuurihistoriaa - siksi se on säilytettävä. Ja mihin se BZ:n hovi sitten siirtyy?? |
|
| |
|
Maarina Gäst |
#3 Joukkovoimaa!2010-06-03 20:53Aktivoikaa lähipiiriänne, kaikkia heitä joiden elämänvaiheet ovat olleet osana Strindbergin elämää. Jokainen Ystävä on nyt Strindbergille tärkeä. Käyttäkää mailia, tekstareita, facebookia, twitteriä - antakaa mielipiteenne näkyä ja kuulua, antakaa Strindbergille tukenne ja luottamuksenne. |
|
| |
|
Venla Gäst |
#4 Joukot liikkeellä2010-06-03 21:16Paperinen versio tästä adresssista löytyy jo kahvilasta. Huomenna perjantaina klo 16.30 alkaen on tarkoitus kokoontua Strindbergille näyttämään, että haluamme sen säilyvän. Ja ettei se ole Strindbergin vika ettei kauppa käy. |
|
| |
|
Maarina Gäst |
#5 Re: Joukot liikkeellä2010-06-03 21:20Upeaa, olisikohan ehkä aihetta antaa palautetta Marimekollekin jos kerran ovat lobanneet tilan itselleen toisen vuokralaisen selän takana... Isähän on ollut kuuluisa herrasmies mutta ei ole tainnut pojasta polvi parantua. |
|
| |
|
Vieras Gäst |
#6 Re: Re: Joukot liikkeellä2010-06-03 21:24#5: Maarina - Re: Joukot liikkeellä Marimekko syytön. Palace ei. |
|
| |
|
Vieras Gäst |
#7 Re: Re: Re: Joukot liikkeellä2010-06-03 21:29#6: Vieras - Re: Re: Joukot liikkeellä Olet varmaan oikeassa. Tämä on niin tunteita kuohuttavaa, että alkavat tulla salaliittoteoriatkin jo mieleen. Palace ei tosiaan ole syytön. Kilpailu on kovaa ja heillä ei ole pelimerkkejä sen pelaamiseen - niitä merkkejä joilla pelataan reilua peliä. |
|
| |
|
Hely Abbondati Gäst |
#8 Pelastakaa Strindberg2010-06-03 22:56Aina Suomessa kaydessani kayn Strindbergilla, enka voi kuvitella Helsinkia ilman Strindbergia! |
|
| |
|
Gäst |
#9 Espa ilman Stribaa ei ole Espa2010-06-04 10:26Suomen vierailun (usein)aikana Striba toimii kuin omana "keittionani"jossa ystavien kanssa nautitaan hyvaa ruokaa,juomaa ja rattoisaa iltaa puhumattakaan erinomaisesta palvelusta. Ihana nahda kuinka intohimoisesti ihmiset ovat ottaneet taman asian ja toivottavasti Essolle (Esa Karppinen & Co)menee perille etta jos haato tulee niin han siina kylla haviaa. Ihmiset jo nyt boikotoivat Kamppia ja muita Esson paikkoja eli nyt pitais todella vahan kattoo mis mennaan..... |
|
| |
|
|
#10 Strindberg2010-06-04 11:18Tulppa keskuksen kehityksen edessä? WTF? Kahvilat pitää kuulemma olla syvällä kauppakeskuksen uumenissa, jotta ne tukee shoppailua? Hei! Ne on kahviloita, itsenäisiä liikeyrityksiä, eikä mitään vaatekaupan tukitoimia. Jos kaupat eivät saa itselleen asiakkaita, se ei tosiaan voi olla kahvilan vika. Ja kaupunkisuunnittelun kannalta ajateltuna, mitä käy vilkkaalle ja eläväiselle kaupunkikulttuurille tällaisen ajattelun takia? Vastaan: Kulttuuri menee kahdeksalta kiinni, kun venäläiset ovat saaneet matkamuistonsa. Kannatan boikotoimaan KÄMPin liikkeitä. |
|
| |
|
stadin friidu Gäst |
#11 Uumenissa2010-06-04 11:41Siellä Gallerian uumenissa on pieni osa Strimpan kahvilaa. Siellä ei istu juuri ketään, koska ihmiset haluavat nähdä ihmisiä. Yläkerroksessa taisi käydä kahvila, mutta eipä sinne asiakkaat löytäneet. Nytkö sitten neukkumeiningillä pakotetaan ihmiset tyhjään kauppakeskuksen? Jep, onnea vaan. |
|
| |
|
Tarya Korhonen Gäst |
#12 Eiiiii2010-06-04 12:16Ei parasta voi poistaa Helsingin katukuvasta... |
|
| |
|
Vanha yliopistolainen Gäst |
#13 Strindbergiä ei saa lopettaa!!!2010-06-04 14:15Olen käynyt usein Strindbergillä nauttimassa erinomaisesta ruoasta, palvelusta ja poikkeuksellisen hienosta, kodikkaasta miljööstä. Ravintolan paikka kerrosta katutason yläpuolella on paras mahdollinen kaupunkiravintolalle, ja aina käytän sellaisia paikkoja, jos niitä vain on. Samaten katutason katukahvila on parasta Helsinkiä, on kuin Pariisissa on ollut aina. Ulkomaiset vieraat vien aina Strindbergille syömään, jos vain suinkin sopii. Suosittelen paikkaa myös muille. Totesin heti uutisesta kuultuani, että mikään pieni mahti ei minua saa käyttämään mitään Kämpin palveluja tämän jälkeen, ei myymälätiloja eikä myöskään kahviloita. Se on ainoa keinoni viestiä pettymystäni päätöksestä. Samantyyppistä kehitystä on Unioninkadun-Sofiankadun välisessä korttelissä. Sinne ajetaan huippuliikkeitä, joilla on varaa muilla tuotoilla vastata kustannuksista. Miksiköhän helsinkiläiset sinne menisivät esim. vaateostuksille, ja toisaalta, mahtavatkohan turistit ostella kalliita merkkituotteita sillä alueella. Ehkä, ehkä ei. Toivottavasti Helsingin keskusta säilyy kaupunkilaisten olohuoneena, ja se vilkkaus, monikulttuurisuus ja lämmin tunnelma, joka viime vuosikymmeninä ydinkeskustassa näkynyt ja lisääntynyt, ei saa haihtua pois! Antakaa Strindbergin jatkaa!
|
|
| |
|
|
#14 Re: Strindbergiä ei saa lopettaa!!!2010-06-04 21:25#13: Vanha yliopistolainen - Strindbergiä ei saa lopettaa!!! Eikä pelkästään viime vuosina, vaan 1800-luvun lopulta asti. |
|
| |
|
Tarmo Järvi |
#152010-06-04 23:12voi hellanlettas... |
|
| |
|
X.B. Bångh, kirjailija Gäst |
#16 Cafe Strindberg2010-06-05 12:48On minullekin ollut eri luokassa.
Säästäisitte katukahvila Esplanadin puolella ja 1/2 alakerrasta. |
|
| |
Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)
2010-06-05 15:07- Date of removal: 2010-06-05
- Borttagningsorsak:
|
Timo Partanen Gäst |
#182010-06-05 18:39Stribergin myötä häviää Helsingistä tärkeä näyteikkuna kaupungin ravintola elämästä.Striberg ravintola on jo KÄSITE!!!!! TODELLA SÄÄLI. |
|
| |
Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)
2010-06-06 20:45- Date of removal: 2010-06-06
- Borttagningsorsak:
|
Antti Haverinen |
#20 Lisää Stindbergejä2010-06-07 14:52Keskustan elävöittäminen vaatii Cafe Strindbergin säilyttämisen katutasossa. Koko Pohjois-Espan voisi pyhittää ravintoloille ja kahviloille. Ei yhtään myymälää. |
|
| |
|
Samu M Gäst |
#212010-06-07 20:07Järjetön päätös,kulttuurihistoriallinen kahvila pitää ehdottomasti säilyttää. Lupaan etten koskaan käy Kämp Galleriassa jos tämä toteutetaan |
|
| |
|
Päivi Pellikka |
#22 Strindberg2010-06-08 08:32Monet ihanat kahvit olen nauttinut Strindbergissä! |
|
| |
|
Uu Gäst |
#23 Strindberg2010-06-08 13:55Strindberg on minun suosikkiravintolani. Muut sijaitsevat Roomassa, jonne sitten kai pitää muuttaa. |
|
| |
|
Raili Gäst |
#24 Strindberg2010-06-08 15:40Tarvitsemme edes kahvilan pienenä muistutuksena siitä, että Helsinki on maan pääkaupunki |
|
| |
|
Kahvia, skumppaa ja shampanjaa! Gäst |
#25 Elävää kaupunkikulttuuria!2010-06-08 23:27Strindberg on tuplasti elävää kaupunkihistoriaa ja -kulttuuria: kahvila ja ravintola kantavat aiemman taidegallerian nimeä - annettakoon Strindbergin elää iloksemme: meitä asiakkaitahan on riittänyt hyvin niin kesäterassille, kirjastobaariin kuin herkuttelemaan ravintolaan. Strindberg kuuluu Espan kulmaan! Aion kiertää koko Kämpin kaukaa, jos hullut aikeet toteutetaan.
|
|
| |
|
Är man tyst får man inte till någon förändring.
Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma?
Andra namninsamlingar som kanske intresserar dig
Vi tillhandahåller ett kostnadsfritt webbhotell för online petitioner. Starta en professionell online petition genom att använda vår kraftfulla service. Våra petitioner omnämns i media varje dag, så att skapa en petition är ett jättebra sätt att påkalla både allmänhetens och beslutsfattares uppmärksamhet.