Stoppa nedläggningen av Parkskolan 7-9 Grängesberg
Kontakta namninsamlingens skapare
Jag förstår inte varför skolorna ska spara, när pengar strömmar ut till soc bidrag. Nu har vi faktiskt en skola elever vill fortsätta gå på, låt den vara.!!!
Kan väl lika gärna köra Ludvika eleverna till grängesberg. Bara för att dom styrande i kommunen sullat bort massa deg på nån sketen bro, och planerar nån jäkla park så ska det sparas. Aldrig att mina barn ska behöva bussas till Ludvika för att gå klart grundskolan!!! Olika konton hit och dit, samma skattemedel som ska läggas på RÄTT saker bara!
Helvete.
Blir så förbannad. Ta bort politikerna och sluta stjälpa oss. Men ge fan i våran skola! Klart den skall vara kvar.
Vem vill bosätta sig där det inte finns en hödstadieskola? Ingen.
Vem tror att barnen kommer få en bättre kvalité på studierna vid kyrkskolan med större klasser? Inte jag.
Hur tidiga morgnar får inte våra barn och hur ska dom då orka med en skolgång till 100%
(=Dålig kvalité)
Kan vi inte vända på steken då?
Lägg ner skolorna i Ludvika och bussa barnen till dom mindre orterna istället,
då slipper ju även barnen på Kyrk hänga vid
Mc Donalds som man så ofta ser, kvalité?
LUDVIKA!!!
Bussarna går inte bara åt ett håll....
This comment has been removed by the person who wrote it.
Dessutom kommer kvalitén på skolan minska när klasserna ökar. Visst det får säkert plats fler elever på Kyrkskolan som de säger, men kvalitén blir därefter.
Dyrt med busskort
Om alla barn på park skulle få busskort skulle det kosta ca 1 till 1,5 miljoner kr
Nu slipper dom den kostnaden pga att föräldrar måste betala det.
Sen även så finns det mobbning emellan ludvika och de andra "byskolorna" så man ska må dåligt och åka till skolan. På bussen kommer det antagligen finnas mobbning. På " byskolorna finns de inte lika mycket mobbning för där har man växt upp med varandra. HA PARKSKOLAN KVAR.
mvh raija hellman
| This discussion has been closed. |