Rädda Åvikensskolan för våra barns framtid!

Rädda Åvikensskolan för våra barns framtid! / Uppdateringar / Uppdatering om namninsamling / Kommentarer

Gäst

2026-01-07 11:02

Tråkigt att de inte ens kan visa en kalkyl över besparingar. Är det ens några som görs då undrar man ju?

Gäst

2026-01-07 11:24

Tveksam till om de sparar några pengar någonstans – man måste ju värma upp båda skolorna ändå. Det värsta var att de sa att "hela kommunen måste spara pengar och tyvärr måste vi slå ihop barnen till Bäckaskolan.." och sedan på kvällen läste man i Värnamo Nyheter att kommunen hade organiserat en resa till Skåne med övernattning. Det visar hur Gnosjö kommun prioriterar – inte barnen, vår framtid. Sen sa de också på mötet att kommunen har sagt upp många anställda för att spara pengar men det står ju ingenstans? Jag tror att de helt enkelt ljög på mötet.

Gäst

2026-01-07 11:34

Jag vidhåller fortfarande..... Lägg ner högstadiet i Hillerstorp och satsa på de små barnen, både i Hillerstorp, Gnosjö och kransorterna. Högstadieungdomar kan behöva lite utmaningar medan de små barnen behöver trygghet. Utmaningar kommer senare i livet och då klarar de dem bättre om de har fått trygghet som små.

Gäst

2026-01-07 11:35

På mötet skulle även riskbedömningen delas till alla föräldrar? Är det någon som har fått den tilldelad? Känslan är att det fortfarande inte finns någon riskbedömning gjord, därav heller inget underlag för varför beslut tagits.

Anonymous

2026-01-07 12:11

Riskbedömningen skickades till en förälder vet jag, efter att han hade frågat efter den några dagar efter mötet. Jag har sett den och den kändes mer gjord på 10 min.
De hade heller inte koll på hur många övergångsställen som är från Åvikenområdet ner mot samhället.... endast två övergångsställen har vi på hela Långgatan... hela trafiksituationen behöver ses om, det görs inte i en handvändning och den kommer kosta mer än vad de spara på att "pausa" förskoleklassen som de så fint kallar det. 

Gäst

2026-01-07 12:17

Mycket tråkigt!! Nyinflyttad i kommunen och önskade att mitt barn skulle kunna gå på Åviken skolan i en barngrupp som är lite mindre. Har hört att vi bor på " fel sida" så barnet skulle automatiskt hamna på Bäcka. Men där vill jag inte sätta mitt barn och framförallt inte nu.
Det är inte rimligt att en lärare ska kunna se till 25st barns olika behov och ge rätt förutsättningar till alla barn. Stor besvikelse på Gnosjö kommun.
Jag ser nog över möjligheterna för att mitt barn ska kunna gå i en annan kommun ifall dem tar bort förskoleklass på Åviken.
Mvh Besviken förälder!

Anonymous

2026-01-08 10:42

"Tveksam till om de sparar några pengar någonstans – man måste ju värma upp båda skolorna ändå. Det värsta var att de sa att "hela kommunen måste spara pengar och tyvärr måste vi slå ihop barnen till Bäckaskolan.." och sedan på kvällen läste man i Värnamo Nyheter att kommunen hade organiserat en resa till Skåne med övernattning. Det visar hur Gnosjö kommun prioriterar – inte barnen, vår framtid. Sen sa de också på mötet att kommunen har sagt upp många anställda för att spara pengar men det står ju ingenstans? Jag tror att de helt enkelt ljög på mötet."

Ja logiken i denna besparing finns ju inte. Och de säger att inget sägs att tanken är att Åvikenskolan ska fasas ut... De ljög absolut, inte har jag varken hört eller sett att de sagt upp massa folk på kommunen! Om vi dessutom är så få invånare varför anställds det då så mycket tjänstemän till kommunhuset kan man ju då undra? Skamligt

Betald annonsering

Skrivunder.com kommer att marknadsföra denna namninsamling till 3000 personer.

Läs mer...