RÄDDA ASKIMSBADET – AMUNDÖN – SKINTEBO
Kontakta namninsamlingens skapare
Det går inte att ändra på dessa mäns kvinno syn över en lite föreläsning. Det har hänt allt för mkt och bad platser skall väl alla kunna få ta sig till under vår korta varma sommar och få lugn och ro.
Dessa planerade ghetton underlättar knappast integrationen i föreslagna områden utan bidrar i stället till att skapa motsättningar.
Re:
Over my dead body.
Boende nära ett av ställena. Synnerligen dåliga platser man valt!!! Lägg inte detta på strandnära lägen! Nykomna muslimska pojkar och män, från en kultur där man aldrig sett lättklädda kvinnor ute i samhället, bör inte placeras vid badplatser fulla med halvnakna kvinnor!!!
Har man fortfarande inte förstått att skapa bostäder till flyktingar på ett sätt så att de på en gång integreras i samhället. De skall inte behöva sitta på små "öar" av flyktingar i lång väntan på besked. Bygg gärna, men gör det permanent på mer passande ställen och se till att studenter, småbarnsfamiljer, 55plusare och flyktingar delar lika på lägenheterna. Många behöver lägenheter. Bygg gärna snabbt och billig, men bygg till ALLA!
Politiker! Läs om "projekten" som byggdes i New York på 50-talet. Inte ens efter över 50 år har dessa människor integrerats i samhället. De har byggt sitt eget lilla samhälle i samhället. Egna lagar m.m. Ingen integration med övriga Manhattanbor alltså. Det går inte att klumpa ihop flyktingar. Nej! Bygg till alla och BLANDA!
Nej skulle aldrig falla mig in att skriva under denna, och det beror helt enkelt på att det nu är dax att ni i rikemansområdena som röstade för invandringen nu också skall få ta del av den till 100% och så även era barn speciellt då era döttrar, precis som våra har barn fått göra. Vi som under flertalet år nu blivit "berikade" säger att nu har vi fått nog, nu är det er tur.
Lycka till i framtiden!.
Detta är några av Göteborgs främsta rekreationsplatser. Av naturliga skäl är det en ojämn beläggning över året, men för att inte förstöra våra möjligheter över de kommande 10-15åren så skall dessa bygga aldrig uppföras.
Vi behöver inte förstöra miljön för att Sverige har en intention att hjälpa nödställda. De finns stora områden i Sverige som är bättre lämpande för detta ändamål. Oavsett var dessa boenden uppförs så är de för stora. Stora boenden medför stora problem, fler men mindre boenden är avsevärt lärare att hantera.
Min kommentar
Nu har jag skrivit på mot kommunens förslag till placering av temporära boenden i min stadsdel i Göteborg, SDN AskimFrölunda Högsbo.
Varför har jag gjort det undrar kanske de av mina vänner som inte bor här och som förhoppningsvis vet att jag i grunden tycker att vi skall värna asylrätten och se till att flyktingar får ett gott och tryggt mottagande i Sverige.
Jag tror inte att, speciellt en av platserna är lämplig, den på Amundöns parkeringsplats.
Jag tycker att de föreslagna boendena är för stora för att vara bra som HVB hem vilket är vad som behövs mest akut.
Jag hoppas att att kommunen kan hitta andra platser i Billdal som är bättre belägna vid kollektivtrafik så att pojkarna lättare kan ta sig till skolor och fritidssysselsättningar etc.
Därför skriver jag på mot de föreslagna platserna.
Men jag hoppas att mitt närområde som hitintills inte har mer än ett transitboende ( vad jag vet ) för pojkar också skall dra sitt strå till stacken i den akuta situationen där pojkarna inte kan placeras på riktiga HVB hem.
Jag tror också att det finns många goda förutsättningar att områdets sportföreningar och andra kan hjälpa till med aktiviteter och initiativ så att pojkarna får möjlighet att träffa svenskar och få en förståelse för det svenska samhället och vice versa. Facebook gruppen Kompis i Väst är ett fint initiativ där sådana ideer tas upp.
Ha en god dag !
Karin Agdur
Det måste ju finnas bättre platser för dessa stackars människor som behöver hjälp.
| This discussion has been closed. |