Protest mot licensjakt på varg januari 2015
Kontakta namninsamlingens skapare
jakt
självklart ska det bli jakt i vinter ca 150-200 st borde vara en lagom avskjuting
Jakten på våra vargar dessa magnifica intelligenta djur är skamlig och går emot allt förstånd.
BEVARA DEN SVENSKA VARGEN <3
They do not need to be managed. All of us are connected
and necessary for existence. Nature controls its self.
we should protect wolves and use non lethal methods to protect farm or ranch animals. These methods do work.
Please Stand for Wolves!
Re:
Ja det får man, men det kanske provocerar att skriva detta som inlägg på just denna petition. Du förstår nog vad jag menar, hoppas jag.
Det tror jag nog de flest förstår, i a f jag, men denna petiton handlar om sättet att gå emot EU beslut. Vi måste ha en regelverk som är vettigt och inte utrota arter hur som helst. Vad kommer annars i framtiden, kan ju vara ett scenario. Att utrota vissa människoraser i Sverige?
Det viktiga är, just som du själv uttrycker, vad gör vi med människor som är rädda för detta ofarliga rovdjur. Information och samarbete i demokrati tycker jag är en bra start, i stället för ett maktmissbruk av en minoritet, som rimmar dåligt med en demokrati i dag i Sverige. Ställ dig istället frågan, varför detta maktmissbruk...?
Re: Re:
Håller med dej om att det behövs information. Men då ska det vara just information och inte propaganda. Likväl som att dom positiva effekterna ska belysas så ska även de negativa nämnas. Till exempel vargens negativa inverkan på den biologiska mångfalden på insekter då beten försvinner , kostnader för rovdjuren och att vargen inte är utrotningshotad.
Kort och gott en ren opartisk information där känslor och tyckande utelämnas.
Fast det är ju inte sant på långa vägar. Fårskötare, riktiga jägare mfl har t.o.m skrivit insändare om att dom värnar vargen.
Den bedrövliga vargjakten!
Det här kan väl inte kallas vargjakt avskjutningen är ju inte ens halva årets tillväxt bedrövligt beteende av NVV-et som hela tiden opstruerar mot regeringsbeslut och hittar på egna agendor.Dessutom ljuger dom så dom tror sig själv, började läsa beslutet från NVV men redan efter nån sida så börjar lögnerna dom påstår att angreppen på tamboskap och hundar har minskat på senaste tiden. Inte lönt att ens läsa deras lögnaktiga skrivelser. Det är uppenbart att det är dags att införa en ny myndighet så fort som möjligt Nvv-s förtroende är helt förbrukat bland djurägare,jägare och 99% av den övriga landsbygdsbefolkningen.
Re:
Konstiga ideer du kommer med, menar du på fullt allvar att vargen har något att lära oss. Menar du att vi skall börja att mörda och lemlästa allt omkring oss och göra landsbygden obebolig.
Och vissa människor dom har bara fått sitt huvud för att ha mössan på, nån annan användning av det verkar dom inte ha.
| This discussion has been closed. |