Stoppa nedläggningen av Överturingens skola!
Kontakta namninsamlingens skapare
Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Stoppa nedläggningen av Överturingens skola!.
|
Gäst |
#12013-10-16 18:59skolor i glesbygden är ett måste för att hålla landsbygden levande |
|
| |
|
Gäst |
#22013-10-16 19:02Skriver på för att jag tycker att man ska behålla skolorna i glesbygden, tryggheten för barnen med en skola i närheten. utan skolan så dör bygden!! |
|
| |
|
Gäst |
#32013-10-16 19:22Har gått 6år på denna skola . Vet vad det betyder att gå i en mindre skola är mycket bättre för eleverna bättre samarbete mellan eleverna o lungnare elever. hemskt att de ska behöva åka till en större skola bara för att det har gått pestice i att det ska bara finnas stora skolor med otrygga elever. |
|
| |
|
Gäst |
#42013-10-16 19:26Ånge Kommun, Blir man förvånad!!!!! |
|
| |
|
Gäst |
#52013-10-16 19:34Det är förjävligt att barnen ska behöva ha sån lång restid! Bevara landsbygden! |
|
| |
|
Gäst |
#62013-10-16 19:45Behåll skolan, annars försvinner allting i byn. Vi vill ha en levande landsbygd. Det är vi värda! |
|
| |
|
Gäst |
#72013-10-16 19:53Helst ska väl Ånge kommun sluta i Alby. Östavall å Haverö å västerut har dom fått som ett acne |
|
| |
|
Gäst |
#82013-10-16 19:54Självklart ska skolan vara kvar, min mammas hembygds skola. Det ska inte bara finnas skolor i städerna, det är fel!! |
|
| |
|
Gäst |
#92013-10-16 19:58Har gått på denna skola i sex år, en underbar byskola!! Stackars små barn som ska pendla, omänskligt tycker jag!! Lägger skolan ner då är de inte mycket kvar av byn. |
|
| |
|
Gäst |
#102013-10-16 20:01Våra barn är värda en lugn trygg uppväxt o skolgång.. |
|
| |
|
Gäst |
#112013-10-16 20:07Jag har själv gått på denna skola å den är hur bra som helst, jag vet att man har helt andra aktiviteter då man har nära till naturen, att man skapar helt andra band mella eleverna då man kommer mycker närmare varandra.. Jag ser de helt som en vinst att jag gick mina första år på överturingens skola! vore fruktansvärt om den försvann. Jag tycker det är hemskt hur dom tänker då dom tycker att så små barn ska åka sånna långa stäckor varje dag. De kommer sluta med att vi har utbrända sexåringar i vår kommun! Är det de dom vill? Förjävligt! |
|
| |
|
Ingrid |
#122013-10-16 20:08Tänk på BARNEN..o VARFÖR ska allt fr landsbygden tas bort..det finns faktiskt människor som vill BO PÅ LANDET...... kan ni politiker inte fatta de.... |
|
| |
|
Gäst |
#132013-10-16 20:20Lycka till. |
|
| |
|
mm |
#142013-10-16 20:46Lägg ner skiten! |
|
| |
|
Gäst |
#15 Re:2013-10-16 20:58Du får givetvis tycka vad du vill, men du vågar inte skriva vad du heter, vilket gör en sådan åsikt värdelös i detta sammanhang. Bjarne Hansson |
|
| |
|
Gäst |
#162013-10-16 22:22Var rädda om barnen!! |
|
| |
|
Gäst |
#172013-10-16 22:56...i stället för att ha vinstutdelning på aktier så ska vi: behålla, utöka och förbättra välfärdssektorn i Sverige... |
|
| |
|
Gäst |
#182013-10-17 05:37Sluta lägg ner landsbygden! |
|
| |
|
Gäst |
#192013-10-17 06:20När skall undervisningen ske när tendensen i hela landet är att man skall förvara barnen i bussar på landsvägen ? Jag bara undrar !!! |
|
| |
|
Anders B |
#202013-10-17 06:27Tänk på risken att skjutsa barna så långt va rädd om landsbygden. |
|
| |
|
Gäst |
#212013-10-17 06:32Samma problem finns över hela landet. Vi måste hålla ihop och motarbeta denna trend även vi som för stunden inte är drabbade. Läs mer på www.landsbygdspartiet.se |
|
| |
|
Gäst |
#222013-10-17 06:48Låt landsbygden leva. Det måste vara ok att vissa skolor kostar mer (och andra får mindre) för att möjliggöra överlevnad av landsbygd. |
|
| |
|
Gäst |
#232013-10-17 07:19 Vad händer med glesbygden och alla barn och familjer om de mest grundläggande förutsättningarna bara rycksbort? Det är utom all tvivel orimligt för småbarn att tvingas tillbringa nästan all sin vakna "fritid" på en buss. Allting ska centralisera och slås samman... Det är dax för alla oss som har förstått den underbara livskvalitén med att bo på en liten by/samhälle mitt i naturen, vi får slå oss samman och hjälpas åt! Heja på Överturingensskola ni har stort stöd! |
|
| |
|
Gäst |
#242013-10-17 07:33Det är vansinne att lägga ned småskolor på landsbygden o låta barnen sitta på bussar timtals! |
|
| |
|
Gäst |
#252013-10-17 07:43Dagens landsbygdspolitik är ett stort misstag. Landsbygdens tillgångar och naturnära, arbetssamma befolkning är förutsättningar för en positiv samhällsutveckling. !! |
|
| |
|
Finns det något du skulle vilja förändra?
Är man tyst får man inte till någon förändring.
Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma?
Andra namninsamlingar som kanske intresserar dig
STÄNG INTE KIMITO BÄDDAVDELNING - ÄLÄ SULJE KEMIÖN VUODEOSASTOA
756 underskrifter
490 Underskrifter / 7 dagar
17 Jun 2026
Vi har fått helt nog av moralpredikningar från kändiseliten.
422 underskrifter
422 Underskrifter / 7 dagar
24 Jun 2026
Rädda Parentesen — Bevara studentkorridorerna!
1 779 underskrifter
115 Underskrifter / 7 dagar
11 Jun 2026
16 år för sociala medier. Skydd även på spelplattformar.
873 underskrifter
91 Underskrifter / 7 dagar
3 Jun 2026
Vi önskar en permanent dansbana i Eskilstuna
52 underskrifter
52 Underskrifter / 7 dagar
18 Jun 2026
Rädda min kille och hans familj som är utvisade
256 underskrifter
42 Underskrifter / 7 dagar
23 Apr 2026
En uppskattning från nöjda föräldrar och barn
40 underskrifter
40 Underskrifter / 7 dagar
22 Jun 2026
Stoppa Kriminalvårdens planer på boende för dömda i Hägerneholm
2 073 underskrifter
33 Underskrifter / 7 dagar
29 May 2026
SÄG NEJ TILL EN GRUNDLAG SOM LÅSER IN SVERIGE I EU
5 791 underskrifter
29 Underskrifter / 7 dagar
26 Mar 2026
Dumpen Kräver lagändring för skydd av våra barn
94 382 underskrifter
20 Underskrifter / 7 dagar
13 Feb 2022
Stärk rättigheterna för barn med funktionsnedsättning: Rätt till PRH, 1177 och funktionskort!
113 underskrifter
18 Underskrifter / 7 dagar
8 Jun 2026
Skrivunder.com
Vi tillhandahåller ett kostnadsfritt webbhotell för online petitioner. Starta en professionell online petition genom att använda vår kraftfulla service. Våra petitioner omnämns i media varje dag, så att skapa en petition är ett jättebra sätt att påkalla både allmänhetens och beslutsfattares uppmärksamhet.