Myggbekämpning Övertorneå med omnejd!
Kontakta namninsamlingens skapare
Jag flyttade pga myggen... Barnen kunde inte vara utomhus ens.
våran familj undviker denna vackra plats under sommaren.
Jag har svårt att marknadsföra för min bekantskapskrets, de vackra kommunen har att erbjuda.
Fiske går inte. Du blir uppäten.
Bada i älven med barnen. Barnen får panik av myggen.
Åker du upp får du sitta och titta ut genom köksfönstret på de fina vädret.
Ev. Kan du dränka dig i myggmedel för att vistas ute. Hur påverkar de kroppen ?
Det räcker nu! Det kommer bli mindre och mindre besökande/ turister om inget görs. Hur påverkar de kommunen ?
Bor mitt i byn o kan sällan vara utomhus pga myggen, trots att vi köpt en stor myggmaskin, har spiraler myggljus o en liten myggapparat till. De ggr jag måste vara ute för att tex rensa landet, måste jag smörja mig med myggmedel. Hur nyttiga är alla dessa medel? Dessutom får vi lägga ner massor med pengar på allt detta. Kommunen måste ta sitt ansvar. Under tiden blir mina semesterresor söderut på somrarna allt längre, inte för att jag vill, utan för att jag måste. Hur mycket förlorar inte kommunen på det? Vore skönt att kunna njuta av semestern hemma.
Jag är född i Övertorneå och skulle gärna besöka Ötå på sommaren när det ä rsom vackrast men på grund av myggplågan avstår jag
Re:
På finska sidan är det inte hälften så mycket mygg som här för de håller mer öppet mot älven
Upplevt den chockartade myggplågan i Ötå, ej längre trevligt med hemvändar besök. Otroligt aggresiva mygg!
Blev skrämd av jättemyggen-alert och aggresiv---inte som förr....
Känner en stor bävan för att åka upp till Ötå nästa vecka, framförallt för barnens skull som är väldigt infektionskänsliga, trodde verkligen att Ötå gjorde mer för sitt folk och att dem bryr sig framför allt under sommaren att turismen fungerar men vem vill komma till ett plågosamhälle? Gör nåt nu!!!
| This discussion has been closed. |