Låt Sofia stanna i Sverige!
Kontakta namninsamlingens skapare
Flickan verkar ju ha ett fullt normalt tonårsliv ,har tydliga drömmar och ambitioner, och hopp om framtiden, som kan grusas av en utvisning.
Jag skriver under av både empatiska och logiska anledningar; Dels vore det orättvist att utvisa en person som levt såpass stor del av sitt liv här, och dels vore en förlust för Sverige att göra sig av med en uppenbar framtida resurs.
Jag tycker vi ska låta Sofia stanna.
Att Sofia inte får stanna är PRECIS vad som är fallet med Sverige idag! Sofie är en person som verkligen vill skaffa sig ett bra liv, anpassa sig och en sådan person kommer med all sannolikhet bidra mycket till Sverige till skillnad från den skit som nu släpps in i Sverige på order av aset Olof Palme och hans efterföljare Fredrik Reinfeldt och Stefan Löfvén. Genom att belöna ambitiösa människor som vill bidra till något positivt med utvisningsbeslut visar man tydligt att lögner och lycksökeri premieras medans ett ärligt försök till god assimilation förkastas eller nästan föraktas vilket man kan med goda skäl misstänka i det här fallet.
Sofia
Varför ska inte hårt arbetande/studerande skötsamma människor få stanna? Det är så sjukt att vi tar in vilket folk som helst, som ekonomiska flyktingar och "skäggbarn". Var är kvinnorna och de riktiga barnen?? Här är en kvinna och hennes barn, två skötsamma individer, och vad händer med dom? Jo, dom blir utvisade!!! Skäms skäms skäms
Jag tycker det är dags att visa vilka vi vill ha i vårt samhälle. I min uppfattning är migrationsverket så snett ute och låter kriminella idioter stanna medan, folk som försöker att komma in i samhället och skaffar jobb blir utvisade?? Var finns logiken? Var finns empati? Vi behöver samla goda omkring oss och bygga ett bättre samhälle.
Människor som sköter sig bör få stanna Lycka till med studierna Ljus och kärlek ❤️
Re:
Jag håller inte med. Sverige ska släppa in och behålla människor som Sofia. Om vi konstant tar in människor som vi gör idag, så ser man ju direkt att landet inte blir tryggt för någon.
Jag förstår inte varför folk som hatar Sverige och svenskar, som våldtar, förstör och bråkar ska få vara kvar. Men Sofia som faktiskt gillar landet, folket och bidrar till ett bättre samhälle, ska ut? Trams!
Nej, det får bli ändring på detta. Sluta kasta ut folk som bidrar till Sveriges välfärd!
Varför kasta ut tillgångarna och behålla skräpet? Hur fan kommer detta landet att se ut om 100 år?
Istället för att ta hand om de som lever här så verkar det vara någon hetsjakt på att ta emot flest.
| This discussion has been closed. |