Låt Lisa komma hem!
Kontakta namninsamlingens skapare
This comment has been removed by the person who wrote it.
Ett så grovt rättsöverfall kan inte förekomma i vårt annars så fina land där vi är världsbäst på att värna om våra små.
Skyddet för de små saknar motstycke i resten av världen, hur kan då detta ens få ett övervägande, av en socialtjänst dessutom!!!
det är ju socialtjänsten som ska agera skyddsnät för just dessa barn!
Botkyrka kommun ni måste i vart fall överväga möjligheten att gå igenom detta fall igen!!!
kan inte påstå att man känner sig som en stolt svensk i detta fall.
mina sista soldagar denna sommar är inte värst soliga längre!!!
Du finns i våra tankar lilla Lisa!!!!
/Roger Karlsson Grums
Så jag kan utan problem sätta mej in i hur mor-föräldrarna känner och mår.
Så här får man inte göra mot barn för detta strider helt emot FNs konvention om barnets rättigheter, eller barnkonventionen som den också kallas och denna har vår Sociala regering skrivit under men skrämmande är det att den inte efterföljs i sådna viktiga fall som här.
Önskar Lisa och hennes anhöriga att hon snart får komma hem till sin trygghet och till dom som älskar henne.
// Lotta, Skåne
Jättebra att övertramp av socialtjänsten kommer till allmänhetens kännedom. Ofattbart hur man kan behandla ett litet oskyldigt barn på detta sätt.
Ledningen för socialtjänsten i Botkyrka tänk efter vad ni gör o vad ni orsakar andra människor.
Gunilla förskollärare Värmland
Man slutar aldrig förvånas över socialtjänstens åtgärder/insatser, framför allt när man hör talas om barnens rätt i samhållet och samarbetet med FN:s barnkonvention. Då måste man fråga sig om det verkligen är rätt man på rätt plats eftersom insatserna inte riktar sig mot barnets rättigheter utan handlar snarare om en socialsekreterares egna uppfattning om vad som är bäst för Lisa.
//heidi
Jag har själv varit utsatt för liknande aktioner från det sociala, visserligen så hade jag inte upplevt det hemska som Lisa har gått igenom men psykisk & fysisk misshandel är också nåt man inte ska behöva uppleva någon gång under uppväxten.
För min del så har det kostat samhället mer än vad det hade kostat om dom hade lyssnat på mig redan från början och inte hade bestämt saker över mitt huvud utan å fråga vad jag känner.
Man måste få chansen till läkning och få tid och växa i en trygg tillvaro annars så kommer det att bli skit i slutändan.
Micke J
Östersund
Med vänlig hälsning
Roine <3
Skäms på er Botkyrka Kommun!!!
Låt Lisa komma hem
Vem tar sådana hemska och känslolösa beslut att rycka ett barn från dem hon älskar och de som älskar henne??!!
Är ni 100% säkra på det inte finns fler anmälningar?
Om det inte är så bör Lisa få bo med mormor o morfar.
Men om det finns mer saker som ligger under sekretess så bör soc snart få uttala sig.
| This discussion has been closed. |