Låt barnen få stanna hos faster Sanna
Kontakta namninsamlingens skapare
Jag känner till att barnen i detta fall varit med om allt för mycket för att flyttas. De behöver en riktigt trygg tillvaro vilket de inte kan få med främlingar, hur bra de än må vara. De är älskade och väl omhändertagna.
Faster Sanna har sedan åtminstone 2 år redan agerat avlastningshem när barnen behövt det så att komma och bo med henne var så självklart för dessa barn när föräldrarna inte klarade av det.
Om soc skulle placerat dem i annan familj skulle det ha gjorts direkt för dessa sköra barn skall inte flyttas runt!
Låt barnen stanna hos faster Hanna
Barnen har nu ett tryggt hem, ett hem med kärlek ett hem med rutiner.
Barnen har redan lidit NOG låt dom nu inte få lida mer.
Låt barnen stanna hos sin faster deras stora trygghet just nu!! Barn mår inte bra av att flyttas på hit och dit. Ge hellre Sanna stöd, stöttning på plats i hennes nu utökade familj, tex hjälp av familjegården, stödfamilj etc. "Verktyg" att hantera situationen om barnen frågar osv. Framför allt ryck inte upp barnen än en gång❤️
MVH
A-C Jern
Jag känner också Sanna och vet att hon är stabil, trygg och stark. Låt barnen stanna hos henne.
För att barn måste få växa upp och känna trygghet och kärlek och inte slitas upp från ett hem de mår gott i och blommar för att hamna i ett främmande hem med främmande människor. Låt barnen stanna hos sin faster som redan gett barnen ett tryggt kärleksfullt hem och där barnen trivs. Hur tänker man på barnens bästa om man tvingar barnen att börja om på nytt istället för att få stanna hos sin faster som de redan börjat skapa sig ett hem och en framtid med?
Jag har kommit Sanna väldigt nära de sista 4 åren. Och som professionell i min yrkesroll så kan jag med handen på hjärtat säga: Att dessa små stackars barn aldrig kommer att få ett hem...hur länge än soc letar, som verkligen från hela sitt hjärta månar om barnen i första hand.
Sanna sätter sitt barn och dessa 2 små barn i centrum. Tror och vet att soc gör ett stort musstagom de placeras någon annans än hos Sanna. Jag hoppas innerligt att alla dessa underskrifter kommer att hjälpa
Därför att jag tycker att barnen måste få vara där dom har sin trygghet ❤❤
| This discussion has been closed. |
Låt barnen få stanna hos Sanna! <3