Nuorten Juhannusfestarit peruttu kaupungin toimesta
Kontakta namninsamlingens skapare
Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Nuorten Juhannusfestarit peruttu kaupungin toimesta.
|
Leo Rutanen |
#1 Tämä adressi on huonosti muotoiltu2007-05-29 19:56Olen tehnyt adressista paremman version. Tällaisenaan se ei tule menemään lävitse, adressissa kun ei mainita edes tapahtuman järjestyspaikkakuntaa. Uuden adressin osoite on http://www.adressit.com/allekirjoitukset/linnanjuhannus07/ Toivonkin että kaikki tähän adressiin nimensä kirjoittaneet kirjoittaisivat nimensä myös uuteen adressiin. |
|
| |
|
Esma Putkonen Ansvarig för denna petition |
#2 ALLEKIRJOITTAKAA2007-05-29 20:48Tämä Adressi tulee menemään varmasti läpi tällaisenaan, Sahaniemi on Loviisaa ja Loviisa Adressissa mainitaan. Adressi on luetettu läpi useilla henkilöillä, eikä sen sisällössä ole huomauttamista, luvat linkkeihinkin on pyydetty. Yst.terveisin Esma Putkonen |
|
| |
|
Leo Rutanen |
#3 Anteeks2007-05-29 20:49Katoin liian nopeesti, ku ensin näky vaan otsikko eikä mitää kuvausta, nii luulin väärin. |
|
| |
|
Esma Putkonen Ansvarig för denna petition |
#42007-05-29 20:51OK! :-) |
|
| |
Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)
2007-05-30 12:18- Date of removal: 2011-11-05
- Borttagningsorsak:
|
Esma Putkonen Ansvarig för denna petition |
#6 TIEDOTUSTILAISUUS2007-05-30 13:17LINNANJUHANNUS festivaalien järjestäjän tiedotustilaisuus Loviisassa keskiviikkona 30.5.2007 klo 15.00. Tämän jälkeen päivitämme adressin keskustelupalstan ja saamme vastineen edelläolevaan kirjoitukseen. |
|
| |
|
Tarja Tarvainen |
#7 Uteliaisuutta2007-05-30 19:43Mitkä asiat mielestänne olisivat ehkä menneet yli odotetun vastine ajan? Itse entisenä Loviisalaisena tiedän tuon nuorison kiukun koska olen aika tunnettu siellä nuorison keskuudessa. Uskon aivan 100% varmasti kuinka tällä hetkellä Loviisan nuoriso ja muut paikkakuntalaiset kuohuavat, tilanne on sanoin kuvaamattoman tukala heidän keskuudessaan! Toivottavasti asia saadaan läpi ja nuoriso saadaan rauhoittumaan ettei tule konflikteja enempää ja että saatte ajan kanssa hoitaa homman kotiin... jääden seuraamaan ja informoimaan nuorisoa (joita on ystävissäni erittäin paljon) |
|
| |
|
pilvi karjalainen |
#8 infoo infoo?!2007-05-30 20:24onko lehdistötilaisuuden jälkeen selvinny mitään uutta? en ymmärrä miten loviisan kaupunki pystyy tuollaiseen ratkaisuun huomioon ottaen ensinäkin loviisan nuoret. loviisassa tietääkseni ei ole juuri mitään tarjottavaa nuorille ja nuorille aikuisille. viikonloppu toiminta ja juhliminen on jätetty nuorten omien hippaloiden varaan ja lähi paikkakunnille. sitten mainostetaan "kotiin loviisaan" mainoksia radiossa,kenelle mainokset on suunnattu?? tällä hetkellä nuoret jotka asuvat loviisassa ovat nähneet tarjonnan,joten itse haluaisin siltä kovasti muuttaa muualle jos siellä asuisin. loviisa on hieno vanha merenrantakaupunki,mutta se olisi saatava ns.kartalle. loviisan yrittäjille tuollaiset tapahtumat luulisi olevan todella tärkeitä. ympäri suomen ja jopa ulkomailta tulee satoja tai tuhansia ihmisiä kaupunkiin joka minun järjen mukaan tuo esimerkiksi kauppoihin hyvät vaihdot yhdelle viikonlopulle..? tietenkin majoitus yrittäjistä puhumattakaan! järjestäjä on selvästi tehnyt kaikensa ja vielä paljon enemmän. hienoa että joku haluaa tuoda loviisaan jotain noin uskomatonta(esim.katso esiintyjä lista!!)! harmillista vain tuo kaupungin vastaaminen asiaan.. eli tiivistettynä omasta mielestäni linnan juhannuksen kaltainen tapahtuma toisi loviisalle mainetta,yrittäjille rahaa sekä nuorille jotain,todella hienoa ja suurta sekä järjestäjä saisi toteuttaa omaa ja monien muiden unelmaa! |
|
| |
|
Laura Karjalainen |
#9 Vastaus viestiin #5 / Mikki Nieminen2007-05-30 21:45Adressin asettaja toivottavasti vastaa oman kantansa esittämääsi kysymykseen. Tässä kuitenkin oma käsitykseni. Juuri tämä mainitsemasi kohta on yksi osoitus mielivaltaisesta toiminnasta Loviisan kaupungin taholta. Järjestäjä (Janus Putkonen) nimenomaan ON toimittanut kaikki vaaditut asiakirjat määräaikaan mennessä ja vieläpä toimittanut ne henkilökohtaisesti ao. viranomaiselle. Lupa tapahtuman järjestämiselle on alunperin myönnetty, mikäli kyseiset asiakirjat on toimitettu 25.5. mennessä. Tapahtuman järjestäjä on toiminut juuri tämän ehdon mukaisesti, mutta Loviisan kaupunginhallitus on 28.5.2007 päätöksellään toistaiseksi kuitenkin kieltänyt tapahtuman järjestämisen. Loviisan kaupunginjohtaja Olavi Kaleva: "En myöskään usko, että seudun nuoriso tätä asiaa ihmettelee, koska tapahtuman kohderyhmä ei olisi ollut paikkakunnan nuoriso". Tapahtuman järjestämisen puolesta perustetun adressin mukaan suuri osa juuri loviisalaisista toivoo kaupunginhallituksen päätökseen muutosta (www.adressit.com/juhannusfestari). Asiasta lisää myös Loviisan Sanomissa 29.5.2007 (www.loviisansanomat.net. -Laura Karjalainen. |
|
| |
|
Martin Laaksonen |
#10 Mistä oikein on kysymys?2007-05-30 22:31Luin Loviisan Sanomien nettiuutisen sekä erityisesti sen yhteydessä olleen hienon Putkosen videohaastattelun asiasta. Putkonen oli videoleikkeessä erittäin vakuuttava ja vetoava. En voi ymmärtää mistä Loviisassa tässä voi oikein olla kysymys. Tapahtuma olisi tuomassa Loviisaan tuhansia ulkopaikkakuntalaisia asiakkaita, mutta kaupunginhallitus pyrkiikin etsimään kaikki mahdolliset keinot estää meidän tulo Loviisaan. Olen kuullut, etteivät tapahtuman järjestäjän herra Putkosen kaikki asiakirjat ja propushkat ole vielä aivan pilkulleen valmiina, mutta viranomaisilta on Loviisan Sanomien uutisen mukaan saatu suullinen viesti, ettei esteitä lupien myöntämiseen olisi. Tässä näyttää siltä, että Loviisan kaupunki ei ole halunnut ryhtyä etsimään mahdollisuuksiaan tukea suurtapahtuman järjestäjää megatapahtuman onnistumiseksi, vaan pikemminkin etsinyt keinoja sen tuhoamiseksi. Se ei ole uutta, että tapahtumajärjestäjän Janus Putkosen ja kaupunginjohtaja Olavi Kalevan henkilösuhteet ovat jo vuosikausia olleet erittäin kehnot. Se voi olla koko konfliktin perimmäinen syy. Tässä eivät enää asiat, vaan henkilöt riitele.... |
|
| |
|
Päivi Ant-Wuorinen |
#11 Nuoren ihmisen ajatuksia asiasta2007-05-31 01:11Itse väitän olevani nuori ja Loviisa minulle tärkeä kaupunki. Ihmettelen suuresti kaupungin suhtautumista yrittäjyyteen, nuorisoon ja turismiin. Olisi myös mukavaa jos joku selventäisi minulle eräitä asioita. "-Ei meitä voida mitenkään syyttää sopimusrikkomuksesta, koska meillä ei ole mitään sopimusta Putkosen kanssa asiasta, Kaleva linjasi." Miksi sitten löytyy pöytäkirjoja, joissa lukee :"Lupa myönnetään ainoastaan mikäli kaikki kaupunginhallituksen päätöksessä § 95/2007 mainitut ehdot täytetään ja kirjallisesti ne osoitetaan Loviisan kaupungille 25.5.2007 mennessä." Kaikki mahdolliset tarvittavat pöytäkirjathan silloin toimitettiin. "Linnanjuhannus-tapahtumalta puuttuivat keskiviikkoon mennessä muun muassa huvilupa, elintarvikelupa sekä melulupa, Kaleva listasi." (mtv3 uutiset) Tiedoksi mitä sanoo LAKI -> Huvilupa on viralliselta nimeltään ilmoitus yleisötilaisuudesta. Ennen vuotta 1999 julkisen tilaisuuden järjestäminen vaati edeltä käsin hankittua lupaa, mutta uusi kokoontumislaki (530/99) edellyttää AINOASTAAN poliisille tehtävää ILMOITUSTA tilaisuudesta. Ilmoitus tehdään poliisille viimeistään VIISI VUOROKAUTTA ennen tilaisuuden alkua. Ja lainaus Loviisan Sanomista : "Esityslistan mukaan tilaisuuden huvilupaa ei ole vielä haettu, mutta Loviisan poliisin komisarion Olli Reinin mukaan poliisiviranomainen ei ole nähnyt esteitä tapahtuman järjestämiselle." Mitä sitten tulee "elintarvikelupaan" -> Terveydensuojelulain (763/1994) 37§:n mukaan suuresta yleisötilaisuudesta, jossa myydään tai luovutetaan elintarvikkeita , järjestäjän on ilmoitettava riittävän ajoissa eli vähintään 15 VUOROKAUTTA ennen tilaisuuden alkua kirjallisesti kunnan terveydensuojeluvirnaomaisella. Kaleva itse myös mainostaa Lovisaa maakunta portaalissa sanoin: "Loviisa lähtee siitä, että kaupungin tehtävänä on taata hyvät toimintaedellytykset terveen yritystoiminnan harjoittamiselle, Kaleva toteaa - Itä-Uusimaa on alueena kokonaisuudessaan vetovoimainen ja kerää tulevaisuudessa sekä uusia yrityksiä että uusia asukkaita. Hyvällä yhteistyöllä alue saadaan entistäkin kiinnostavammaksi ja jokaisen uuden yrityksen tuoma hyöty leviää laajalle lisääntyvinä alihankintatöinä työpaikkoina ja verotuloina." Näinkö tämä toteutuu käytännössä? Miten se toteutui tässä kesätapahtumassa? Onko tämä todella koko kaupungin kanta? Viis nuorista? Viis yrittäjistä? lähde -> http://www.ita-uusimaa.fi/template_fin.jsp?c=yrittaminen&p=341 "-En usko, että tämä myöskään vaikuttaa kaupungin imagoon. Päätös kertoo, että kaupunki toimii johdonmukaisesti. En myöskään usko, että seudun nuoriso tätä asiaa ihmettelee, koska tapahtuman kohderyhmä ei olisi ollut paikkakunnan nuoriso, Kaleva järkeili." Lainaus Loviisan Sanomista ->Saanen tässäkin asiassa olla erimieltä? Kaupunki antaa vain ja ainoastaan kuvan siitä, että yrittäjille ja nuorille ihmisille (eli siis tulevaisuuden toivoille) laitetaan kapuloita rattaisiin. Se kertoo kyllä enemmänkin diktatuurista, henkilökohtaisista kaunoista (?) ja siitä että itse en yrittäjäksi uskaltaisi Loviisaan lähteä. Yksi lupapaperi puuttuisi ja torpedoisi kaiken? Koska kaupunki ei jousta eikä auta? Kyse ei olisi ollut edes siitä jos lupa-paperit olisivat olleet vaikka vuorokauden myöhässä. Siitä ei mielestäni ole kysymys. Paljonko kaupunki auttoi järjestelyissä? Paljonko kaupunki tuki taloudellisesti tapahtumaa? Yllätyttekö jos kerron, että ei pätkääkään, eikä pennilläkään. Tästä on mielestäni kysymys. Informoikaa toki jos olen väärässä, että kaupunki koki mukavan kesätapahtuman hyväksi asiaksi joka toisi kaupunkiin elämää, nuoria, rahaa, turismia, PR:ä , ja tuki asiaa ja tapahtumaa kaikin mahdollisin tavoin? Ainoastaan tuntuu olevan halu tuhota yhden miehen yritys saada Loviisa maailmankartalle, tai edes suomen kartalle... Ja toivottavasti lauantai osoittaa että kyllä, nuoria ja Loviisalaisia nuoria nimenomaan kiinnostaa!! Mielestäni jopa nuorisoa ja kaupunkilaisia halveeraavaa vihjailla, että ei kiinnostaisi. Ja olisi kiva tietää mitä mieltä majoitusliikkeet, kauppiaat ym. yrittäjät ovat tällaisesta yrittäjyyden kannustamisesta, millaista kaupunki toteuttaa paraikaa... |
|
| |
|
tero virtanen |
#12 Huumeet osana Klubimusiikkijuhlia!2007-06-01 03:05Huolestuttavinta tuossa tapahtumassa on se, että Tapahtuman Esiintyjissäkin on monta Huumeiden puolesta puhujaa myös käytöstä tuomittuja! ja varmasti Loviisalle suunnistaisi laajat huumeiden myyjä sekä käyttäjäkunnat jotka toisivat paikallisille ihmisille todella paljon huolta, harmia ja murhetta.. varoittavia esimerkkejä takavuosilta on paljon. |
|
| |
|
Kim Nykänen |
#13 Huumeet, kukkahattuvaltuuston sedät ja tädit2007-06-01 16:24Niin... huumeet ovat joka paikassa missä vain festarareita on...Sille ei voi mitään muuta kuin yrittää kitkeä pois ja uskon, että tuollakin siihen puututaan ihan normaalisti kuten muissakin festareilla. En kuitenkaan usko, että siinä olisi kielteisen kannan syyt...Loviisa on elänyt huumeiden kanssa ihan siinä missä muut kaupungit jo vuosia...ja ei se ole siinä asiassa ole mikään lintukoto.:) Uskon vain suuresti/vahvasti siihen, että valtuusto on kukkahattu tätejä täynnä ja eivät halua kehittyä Sibeliuksesta pidemmälle...Eihän se idyllisyys ja jämähtäminen elätä ketään...ei uskalleta/ymmäretä tai haluta ymmärtää, että maailma kehittyy. Ei ymmärretä sitäkään ja ei haluta uskoa, että joku paikallinen visiönääri/kylähullu.... uskaltaa/haluu ottaa riskin ja tehdä jotain ainutlaatuista ja jotain sellaista mitä kukaan ei ole uskaltan aiemmin tehdä tuolla entisessä kotikaupungissani.."Kateellisuutta" Yleensähän se on näin, että jos et liiku kotoota mihkään tavallisen kansan pariin ja erityisesti nuorten pariin niin ei voi ymmärtää mitä haluavat ja tarvisevat.Kukkahattu sedät ja tädit näkevät vain sen työpaikan ja kodin ovet sekä oman maailman mihin ovat päässeet ja ovat tyytyväisiä siihen...kapeakatseista hommaa ja vain tietyt näkökulmat:( Se.. että artistit ovat huumemyönteisiä niin... eikö se ole aika tekopyhää vedota siihen...eiköhän samat ihmiset jotka kritisoi. niin osta niitä "maailma" artistien levyjä jotka käyttävät aineita...historia tuntee monia artisteja jotka aineita käyttävät..jättäkää ne levyt kauppaan:D Ps..Oli ihan pakko=) |
|
| |
|
Bosse Ahlgren |
#14 Uskomattoman typerää!2007-06-01 21:58Mutta niin tyypillistä pikkupaikkakunnan ahdasmielisyyttä. Vaikea uskoa silmiään kun lukee miten kaupungin korkein virkamiesjohto yrittää perustella. Olisi hyvä tietää oikea syy kaupunginjohtajan ja kaupunginhallituksen kielteiseen asenteeseen. Ettei vaan olisi ahdasmielisyys ja pikkukaupunkikompleksi? |
|
| |
|
Joni Hellroos |
#15 Loviisan kaupunki2007-06-02 08:53En lähtis yleistämään tai syyttämään Loviisan kaupunkia tästä vellovasta tilanteesta.. Näen ainakin asian itse näin että tuo kielteinen päätös nimenomaan eniten keskittyy Herra Kaupunginjohtajan omaan tahtoon ja kantaan kyseiseen asiaan! Näin päättelen kaiken kuulemani perusteella,myös siitä mitä hallituksessa istuvat ovat mieltä.. heillä ei lieneet paljon sananvaltaa kokouksessa missä asia otettiin esille..! Niin ja puhuuhan järjestäjä itse video haastattelussa `henkilökemioista´ päätelkää siitä sitten mikä on asian laita! Uskon kumminkin että tapahtuma tullaan järjestämään,johan Kaupunginjohtaja joutu ottaa sanojaan takas.. vertaus ke 30.5 itäväylä-perj 1.6 loviisan sanomat En itse aio osallistua enkä mitenkää ees ole mielissäni tekno/rave/hiphop bileistä.tietäähän jokainen millaiset ne bileet yleensä on,ja mitä siellä liikkuu! Mutta periaatteesta,olen sen puolesta.. hyvä että joku jaksaa yrittää.. kovasti kaupunki mainostaa jne. , mutta mitä ne tekevät asioiden eteen että tänne saatais ihmisii... ei mitää,vaikeuttaa vaa muiden yrittämisiä! |
|
| |
|
Tarja Tarvainen |
#16 mielenosoitus tänään 16-212007-06-02 15:44täällä voit seurata mielenosoitusta reaaliajassa http://www.loviisansanomat.net/kamera.php |
|
| |
|
Tarja Tarvainen |
#17 päätöksestä2007-06-06 16:45mitäs siellä päätettiin onko kellään tietoa? eilen illallahan se tehtiin... |
|
| |
|
Kim Nykänen |
#18 Kaikki ok...:)2007-06-06 19:40juna jatkuu ja homma on hanskassa..Loviisaan saapuu JUHANNUS:) |
|
| |
|
Nina Porttinen |
#19 :(2007-06-10 18:23todella ikävää kun jäävät kauan odotetut festarit väliin,samoin kävi järvenpään rock juhannus festareille. Nyt ei juhannukseksi ole muuta tekemistä kaikki auki kun piti tosiaan mennä festareille mutta yhtäkkiä niitä ei ollutkaan. Kiitos viranomaisille. |
|
| |
|
Esma Putkonen Ansvarig för denna petition |
#20 JUHANNUSFESTARI TOTEUTUU SITTENKIN2007-06-11 23:23Linnanjuhannus Loviisassa 2007! Päätös juhannusfestareiden kieltämisestä aiheutti Loviisassa kohun, ja kaupunki muutti seuraavassa kokouksessaan päätöstään myönteisemmäksi. Festareiden järjestäjälle annettiin lisä-aikaa tarvittavien lupien hakemiseen ja toimittamiseen, joten LOVIISAAN SAAPUU SITTENKIN FESTARITÄYTTEINEN JUHANNUS!! Nöyrin kiitos kaikille allekirjoittaneille. Tämä, yli 2000 nimen adressi toimitettiin Loviisan kaupungin päättäjien nähtäväksi, se varmasti edesauttoi myönteisen päätöksen syntymistä. LINNANJUHANNUKSESSA tavataan! |
|
| |
|
Finns det något du skulle vilja förändra?
Är man tyst får man inte till någon förändring.
Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma?
Andra namninsamlingar som kanske intresserar dig
STÄNG INTE KIMITO BÄDDAVDELNING - ÄLÄ SULJE KEMIÖN VUODEOSASTOA
687 underskrifter
687 Underskrifter / 7 dagar
17 Jun 2026
Rädda Parentesen — Bevara studentkorridorerna!
1 735 underskrifter
239 Underskrifter / 7 dagar
11 Jun 2026
16 år för sociala medier. Skydd även på spelplattformar.
849 underskrifter
194 Underskrifter / 7 dagar
3 Jun 2026
KRAV PÅ FÖRBUD MOT GEOENGINEERING I SVERIGES LUFTUTRYMME!
2 194 underskrifter
57 Underskrifter / 7 dagar
5 May 2026
Rädda min kille och hans familj som är utvisade
238 underskrifter
52 Underskrifter / 7 dagar
23 Apr 2026
SÄG NEJ TILL EN GRUNDLAG SOM LÅSER IN SVERIGE I EU
5 779 underskrifter
47 Underskrifter / 7 dagar
26 Mar 2026
Vi önskar en permanent dansbana i Eskilstuna
44 underskrifter
44 Underskrifter / 7 dagar
18 Jun 2026
Stärk rättigheterna för barn med funktionsnedsättning: Rätt till PRH, 1177 och funktionskort!
113 underskrifter
38 Underskrifter / 7 dagar
8 Jun 2026
Återställ, stärk och utveckla trygghetssystemen vid arbetslöshet 2026
69 underskrifter
37 Underskrifter / 7 dagar
12 Jun 2026
Stopp mot omläggning av busslinjer i Järvastaden!
65 underskrifter
29 Underskrifter / 7 dagar
5 Jun 2026
Stoppa Kriminalvårdens planer på boende för dömda i Hägerneholm
2 048 underskrifter
23 Underskrifter / 7 dagar
29 May 2026
Krav på åtgärder mot frekventa strömavbrott i Robersfors kommun
21 underskrifter
21 Underskrifter / 7 dagar
14 Jun 2026
Skrivunder.com
Vi tillhandahåller ett kostnadsfritt webbhotell för online petitioner. Starta en professionell online petition genom att använda vår kraftfulla service. Våra petitioner omnämns i media varje dag, så att skapa en petition är ett jättebra sätt att påkalla både allmänhetens och beslutsfattares uppmärksamhet.