Stoppa Socialstyrelsens galenskap!
Kontakta namninsamlingens skapare
Psyk.vården är redan under all kritik och nu skall det alltså stoppas möjligheter att bevisa det.
För att det är att ta två steg bakåt, om man tar bort anmälningsskyldighet av självmordsförsök/ självmord, kommer aldrig med i statistik och syns aldrig eller utvärderas/utreds !
Då samhället misslyckats med vården så, det minsta de kan göra är en utredning vart vårdinstansen "denna" gång brustit.
Förhoppningsvis leder utredningen till förbättringar och förebyggande åtgärder.
En inrättning med självmords offer lär knappast göra egna anmälningar eller förbättringar i vården.
Allt drivs för att tjäna pengar och för att behålla ett gott rykte.
Det behövs en utomstående instans som utreder och varnar!
Eftersom jag är och har varit patient inom psykiatrin sedan jag var 14 år (är nu 39). Vet därför att det som sägs är sant. De flesta får ingen hjälp av psykvården. Har/hade flera vänner som tagit sina liv.
Detta måste verkligen stoppas! Min dotter med autism och adhd har inte fått någon hjälp alls för sina depressioner och ångest. Hon blev deprimerad redan som 5 åring men det struntade de i. Ingen ville lyssna på mig! Nu vill de att hon skall gå i en specialskola fast hon inte vill och behöver!Hon behöver hjälp för sitt mående! Hon ligger bara i sängen hela dagarna och går knappt ut!
| This discussion has been closed. |