För en mer human vårdapparat
Kontakta namninsamlingens skapare
Re:
Man kan undra från vilken planet dessa politiker,som under de senaste 20 åren har nedmonterat hela
det svenska sjukvårdssystemet,kommer ifrån?
Besparingar inom sjukvården utgör en direkt livsfara,för patienter som vårdas på lasarett.Många är eniga om att
det behövs mer personal inom sjukvården och övrig omsorg,så fram till år 2020 behövs minst 300000 personer inom vård
och omsorg.Hur ska politikerna lösa rekryteringsbehovet samtidigt som de har skurit ned på all utbildningsinsats för
arbetslösa,som lätt kunnat få jobb inom vården?
Man behöver inte vara raketforskare för att upptäcka att kvaliten och bristerna inom den svenska sjukvården är oroande,
med tanken på alla sparåtgärder/neddragningar som har drabbat den svenska sjukvårds och omsorgssystemet i över
20år.
Fortsätter nedskärningarna av den svenska sjukvården
Det finns många historier där ute som kan bekräfta detta, tyvärr, så detta initiativ är en bra start till förändring; för nu kräver vi förändring där vi sätter människan i fokus, vi ser människan och sjukvården är till för oss människor!
Vården är i sönderfall.Ge tillbaka en värdig vård.
Lär er också HUR, och vad medicin som används till denna handling samt att patienten med anhörig/a, skall be om denna hjälp (ni bestämmer inte) för att få hjälp till andra sidan.
Ämne
Problemet är väl snarast att folk fortsätter rösta på dem år efter år, jag undrar hur många av de röstberättigade som faktiskt besöker riksdagens hemsida emellanåt och läser om de beslut som fattas, det gör jag, och jag har en tydlig bild om vilka politiker som faktiskt tycks ha en vilja att förbättra saker inom vården, det är inte partier vars ideologi överensstämmer med min men de kommer trots detta få min röst, för de är inte ryggradslösa kräk som så många andra politiker.
Skriv gärna på Uppropet Stoppa nedrustningen i vården i Sverige och Västernorrland och dela
| This discussion has been closed. |