Anmäl ordningsvakten 6 feb 2015
Kontakta namninsamlingens skapare
Ett personligt ansvar tack!
This comment has been removed by the person who wrote it.
/Patrik
Anmäla??
Han ska väl inte anmälas, flocken av odjuren spottade sparkade folket runt om dom innan vakterna äntligen fick tag i dom enligt vittnen.Han dunkade huvudet själv i marken och rabblade på arabiska och gjorde ISIS tecknet.Nej heder åt dessa stackars vakter som måste stå ut med dessa odjur.
Vakter och poliser är de enda i samhället som lagligt kan använda våld. Det ingår alltså i deras arbete att bedöma hur mycket våld som är lämpligt att använda i varje enskild situation. Just denna omdömesförmåga borde vara kärnan i vakters och polisers arbete. När en vakt tar i med så mycket våld som syns på filmen mot ett barn ska det inte vara en diskussionsfråga om huruvida han använder rimligt mycket våld för situationen ifråga. I så fall har hela det polisiära-/vaktuppdraget misslyckats på fundamentala grunder, uppdraget att skydda människor och utifrån risk om hot ta beslut om hur mycket våld som är brukligt för situationen. Detta 9-åriga barn kan omöjligt att utgjort ett hot mot denna vuxna man som dessutom var beväpnad med batong. Vakter och poliser har INTE uppdrag att bestraffa människor med våld för att de bryter mot en lag eller en ordningsregel. Därför anmäler jag vakten som syns på filmen för att han brukar övervåld och meningslöst våld mot ett skyddslöst barn.
Re: Anmäla??
skär av mina händer om din källa inte är Flashback, ditt jävla as. Det finns inget "ISIS-tecken", din sneknullade rasist och pojken ber sin sista bön då han tror att han kommer att dö. Hoppas att samma sak händer dig.
I synnerhet inte från myndigheter som finns till för att ge skydd och trygghet.
| This discussion has been closed. |
Det finns INGENTING som kan försvara vakternas aggerande!
9år!... ett BARN!... Om någon gör så mot mina barn...
Enormt sorgligt att de som stod runt omkring inte hjälpte pojken
Alla ni som försvarar vakterna, tänk på att ni tycker att det är ok att någon gör så mot ER nästa gång ni gör något som inte är rätt, kör någon km för fort, åker fast det precis blir rött och ni tror ni ska hinna etc. I min mening begår ni betydligt värre brott än ett barn som tjuvåker på tåget.